{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Lasse A
Lasse A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Bil opfører sig underligt under kørsel (Antispin TSC) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg er ejer af en Mazda 2 fra 2011 Diesel 95hp som jeg er rigtig glad for. Bilen kører ca. 200km i hverdagene, da jeg arbejder 100km fra mit hjem. Her er både landevejs kørsel og motorvejskørsel.
Bilen har pt. kørt 192.000km og alle service overholdt. Olieskift som Mazda forskriver og sidste olieskift er for 5000km siden.

På det seneste oplever jeg mindre problemer under kørsel. Det virker som der er en mindre modstand og nogle gange mister den kortvarigt kræft og kommer så igen. I nogle tilfælde blinker Antispin lampen 3 gange. Har jeg fartpilot aktiveret, føles det også som en lidt hakkende kørsel?

Jeg har fået lavet en dianose og den viser ingen fejl.

Jeg håber der sidder en kyndig mekaniker eller anden med en evt. viden som jeg kan gå videre med? Hos Mazda mener man måske det kan være EGR ventilen? Giver det mening, når jeg kører så langt? Andre bud på hvad det evt. kan være?

Mvh
-Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil opfører sig underligt under kørsel (Antispin TSC)
  • #1   8. jun 2019 hvis antispind lyser, vil jeg umiddelbart mene du har en abs ring der ikke er for go mere smiley evt er afstanden til sensor og ring blevet for stor.

men det er nok nemmere du kører den til mekanikker og får den tjekket smiley

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #2   8. jun 2019 tjekket brændstoftilførsel ? pumpe / brændstof / brændstoffilter / luftfilter / vacuum slanger

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    jun 2019

#3   8. jun 2019 Tak for de hurtige svar. Jeg har været ved mekaniker og de kunne ikke umiddelbart finde fejlen. Jeg spurgte ang. ABS Ring, som på min er en del af hjullejet og den mente han ikke var et problem. Højre forhjulsleje er skiftet for nogle måneder siden. Venstre kan det sikkert godt være. Men bør det give de andre symptomer?

Måske er jeg paranoid, men jeg synes til tider jeg kan høre en klik lød ude fra motorrummet under kørsel. Især da jeg kørte i byen igår, men om det har noget med problemet at gøre, aner jeg simpelthen ikke.

Jeg spurgte Mazda igår ang. brændstofpumpen og det mente de ikke, men igen. Det var ren snak. Jeg må have den forbi Mazda i løbet af ugen, så de selv kan opleve fejlen.

Det lyder ikke til at være et EGR problem? Jeg har ingen problemer med at starte bilen osv. Den hakker ikke i tomgang, men kører som den skal.

• #4   8. jun 2019 Mekaniker med i bilen og ud at køre.

• #5   11. jun 2019 Det kunne nemt være egr ventilen er den sodet til eller defekt. så kan det gøre at bilen giver sådan nogen små hop som du beskriver. og også at motoren bliver mere sløv nogen gange. Så prøv at få den renset i første omgang også rør der til. Det kan også være dit stop spjæld/gas spjæld. vis det er sodet til eller motoren/sensor der til er dårlig så kan det også gøre det du beskriver. Og har set den tsc lampe lyse ved den fejl før også på andre biler. Så vis du får renset egr ventilen/rør så rens også det stop spjæld i samme omgang.

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    jun 2019

#6   11. jun 2019 Det virker bare så periodisk at jeg har svært ved at tro, at det skulle være EGR ventilen? Eller det er måske meget periodisk? Det undrer mig en lille smule, at når jeg har skiftet fra 3gear til 4gear, så kan der komme 2 små klik udefra motorummet. Men det sker kun, når den mister acceleration kortvarigt.

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    jun 2019

#7   18. jun 2019 Opdatering.

Det er stadig periodisk, men fejlen er sjældent når jeg kører på job om morgenen, men når jeg skal hjem, er den der med stor sansynlighed eller når det er varmere i vejret. Er der noget her der ringer en klokke hos jer?

Kommentér på:
Bil opfører sig underligt under kørsel (Antispin TSC)

Annonce