Bil opfører sig underligt under kørsel (Antispin TSC) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg er ejer af en Mazda 2 fra 2011 Diesel 95hp som jeg er rigtig glad for. Bilen kører ca. 200km i hverdagene, da jeg arbejder 100km fra mit hjem. Her er både landevejs kørsel og motorvejskørsel.
Bilen har pt. kørt 192.000km og alle service overholdt. Olieskift som Mazda forskriver og sidste olieskift er for 5000km siden.
På det seneste oplever jeg mindre problemer under kørsel. Det virker som der er en mindre modstand og nogle gange mister den kortvarigt kræft og kommer så igen. I nogle tilfælde blinker Antispin lampen 3 gange. Har jeg fartpilot aktiveret, føles det også som en lidt hakkende kørsel?
Jeg har fået lavet en dianose og den viser ingen fejl.
Jeg håber der sidder en kyndig mekaniker eller anden med en evt. viden som jeg kan gå videre med? Hos Mazda mener man måske det kan være EGR ventilen? Giver det mening, når jeg kører så langt? Andre bud på hvad det evt. kan være?
Mvh
-Lasse
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
men det er nok nemmere du kører den til mekanikker og får den tjekket
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
jun 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Måske er jeg paranoid, men jeg synes til tider jeg kan høre en klik lød ude fra motorrummet under kørsel. Især da jeg kørte i byen igår, men om det har noget med problemet at gøre, aner jeg simpelthen ikke.
Jeg spurgte Mazda igår ang. brændstofpumpen og det mente de ikke, men igen. Det var ren snak. Jeg må have den forbi Mazda i løbet af ugen, så de selv kan opleve fejlen.
Det lyder ikke til at være et EGR problem? Jeg har ingen problemer med at starte bilen osv. Den hakker ikke i tomgang, men kører som den skal.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.583
jun 2019
jun 2019
Det er stadig periodisk, men fejlen er sjældent når jeg kører på job om morgenen, men når jeg skal hjem, er den der med stor sansynlighed eller når det er varmere i vejret. Er der noget her der ringer en klokke hos jer?
Bil opfører sig underligt under kørsel (Antispin TSC)