{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Klima virker ikke golf 6 {{forumTopicSubject}}

Klima virker ikke trykket siger ca 8 bar med ac slukket ca 110 psi målt med vcds manomterne kommer på i morgen for at udlukke en defekt trykføler Kompressor trækker 3.2 newton samt ca 0.8A i aktiv tilstand køleblæser starter ikke samt trykket ændre sig ikke nævneværdigt med ac aktiv ifg vcds. Er vi ude i en defekt Kompressor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klima virker ikke golf 6
  • #1   18. jun 2019 hviletrykket er på omkring 5 bar ved ca. 20 grader. Målte du de 0.8 amp ved ac til eller fra?

  • #2   18. jun 2019 Ville tappe af og måle mængde som det første

  • #3   18. jun 2019 mængden har dd været tappet af og kontrolleret der manglede ca 60 gram .ny fylding påfyldt 515 gram ifg specifikationerne hedder den 525+-25 gram prøve igen samme resultat .De 0.8 amp er målt når magnet spolen er trukken og er blevet målt med vcds (ac tændt)Der er ingen forbrug når ac er slukket. med vcds kan man se trykket og det stemmer overens med hvad manometeret siger .I går var det ca 8 bar men da havde bilen stået i solen og motoren var varm i dag sagde den 6,1 bar både på manometeret og vcds men der havde den heller ikke stået i solen .De 6,1 bar er målt med den nye fyldning .når ac kompressor er aktiv sker der næsten ingenting med trykket hverken på højtryks siden eller lavtryk siden det stiger måske en anelse både på lav og høj tryk siden men ikke noget nævneværdig sikkert pga varmen fra motoren .med vcds kan jeg se at styringen har registreret at ac køre da den giver signal om at den køre med 900 omd som passer med motorens omd tal men der sker bare ingenting . motoren bliver ikke belastet som når man kan høre at ac aktiveres på normal hvis. problemet omstod pludselig fra det ene øjeblik til det andet .Jeg tænker selv at der må være et eller andet der er knækket indv i kompressor

  • #4   19. jun 2019 Lyder lidt som en træt kompressor i mine øre desværre. , tryk skal gerne ned på 2 bar lavtryk, og højtryk afhængig af temp 8-18 bar ca.
    Må erkende jeg aldrig har nærdet i strømforbrug på ac.. Men syns 0,8 amp lyder af meget lidt for en spole.
    Der er noget med på de gl variable kompressorer, kan den ventil der styrer den del gå istykker, den kan findes på ebay.


Kommentér på:
Klima virker ikke golf 6

Annonce