{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.535 visninger | Oprettet:

Ronni S
Ronni S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HØJT forbrug af kølervæske {{forumTopicSubject}}

Har en Peugeot 307 1.6 HDi fra 2008, som har gået små 245.000 km. I forbindelse med olieskift lagde jeg mærke til, at kølervæskebeholderen var tom, som i HELT tom.
Jeg har ikke observeret noget unormalt ved bilen. Den kører som normalt og temperaturerne er som de altid har været.

Jeg genfyldte kølervæsken, men efter en uge var beholderen tom igen!

Jeg har ikke lagt mærke til, at bilen skulle dryppe, men tænker at med det forbrug kunne det måske være en slange der er tæret eller lignende.

Eller kan det være toppakningen? Bilen bliver jo ikke varmere end normalt og der er ingen røg eller andre indikationer på, at bilen bliver varm.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HØJT forbrug af kølervæske
  • #1   19. jun 2019 prøv at tjek din køler ud og. Jeg hade samme problem med min der er magen til for et par måneder siden. der var det køleren der var utæt. så der kom ny på. men ellers så må du få tryk prøvet dit køler system. Så kan du hurtig se om det er en slange eller vandpumpe køler plastik hus der er utæt.

• #2   19. jun 2019 Først så ryk bundskjoldet af og så parker den evt på asfalt så kan du se hvis den drypper - Så evt tjek olielåget om der er noget sennepfarvet snask deri - det kan være et tegn på vandet ryger i olien - evt tjek kølervæsken om den er frisk eller om der er olie deri. Kan evt også være en defekt køler

• #3   19. jun 2019 Lad den lige holde natten over på asfalt for at se om der kommer noget selvfølgelig

• Ronni S
    Ronni S Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   19. jun 2019 Jeg smider et stykke pap under bilen efter genfyldning og ser om der kommer noget spild (og måske hvorfra).
    Jeg tænker, at problemet nok ikke er topstykket når nu den kører som normalt, hvis man kan bruge ordet "normalt" når det kommer til franske biler.
    Hvis det er selve køleren vil det så være en mulighed at smide noget kølertætner i?

• #5   19. jun 2019 Kølertætner er noget bras - så hellere tage en køler ved huggeren og smæk på - Sådan noget kølertætner kan give andre problemer

• #6   19. jun 2019 Det kan ikke betale sig at købe en brugt køler. gav 680 kr for en hel ny køler til min Peugeot 307 1.6 hdi da den gik. Og til de få penge så det bare og byt til nyt vis det er din køler der er utæt. Og ja til at køler tætner er nok skidt. har kun brugt det på biler der skulle skrottes kort efter. da det kan stoppe varme legeme og sådan noget det ikke skal.

• #7   19. jun 2019 Min brugte også vand, der var det dæksel til beholder der ikke lukkede i overtryksventil

• #8   20. jun 2019 Det er mange steder en bil kan tabe kølervæske.
    Køler,
    Varmeapparat,
    Toppakning
    Revnet topstykke
    Vandpumpe
    Samlinger osv.
    Tjæk den visuelt. Og tag eventuelt et trykprøve af køler systemet.

Kommentér på:
HØJT forbrug af kølervæske

Annonce