{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Lars B
Lars B
Tilmeldt:
18. nov 2018
Følger: 10 Emner: 7 Svar: 4

Ford C-max 168 HK diesel fra 2014 {{forumTopicSubject}}

Hej, vi er i Kroatien. Bilen har brugt 6,7 ltr. I gennemsnit pr. 100 km. Lidt vildt tænker jeg med campingvogn på 1400 kg. Når jeg starter bilen er set fint , men så går den ud igen. Jeg trykker igen på startknappen og efter et par sekunder kører den perfekt (2gange)!!! Hvad er der galt??? Hjælp mig!!! Mvh. Lars


Kommentarer på:  Ford C-max 168 HK diesel fra 2014
  • #1   8. jul 2019 15 km/l med campingvognen spændt bagefter er vel meget fint?

  • #2   8. jul 2019 syns også det er flot med camping vogn efter sådan en bil.at den køre de 15 på literen. og det med dårlig start det kan være flere ting evt sat en tester på den. Men vis den ikke bruge olie eller vand og motoren køre fint. så ville jeg ikke være bange for at køre hjem af i bilen. selv om den dårlige start den trækker fint ikke ?.

  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 10 Emner: 7 Svar: 4
    #3   8. jul 2019 Tror lige jeg skrev forkert , 6,7!km pr. Ltr. Bilen bruger hverken olie eller vand og trækker kanon.

  • #4   8. jul 2019 okay ja det ikke meget.Men vis den har fået godt med gas og den skal jo trække en del så vil det også koste en del diesel. Men der kan jo også være noget galt der gør den bruger mere diesel. Men vis du kan prøv at få en tester på den og se om alt er ok.

  • #6   9. jul 2019 men uden en tester, til at se et fejlkode og parameter, for de forskellige føler/sensor.

    så gætte man.kan være en defekt temperatur føler, så den tror motor er kold hele tiden, og skrue op for diesel.
    men det er et gæt ud fra din beskrivelse
    kan også som en anden skriver være dårlig dyse


  • #8   9. jul 2019 syns nu i de fleste tilfælde løber det tilbage af returen ikke ned til stemplet S j. så Det er retur ventilen der hænger normalt.og det giver dårlig start det også det.men tester på og tjek det som jeg skrev tidliger når du kan.

  • #9   9. jul 2019 Syns jeg har oplevet problemer med dieselfilteret på de biler. Det er primært 1,6 tdci eren. Har haft en som gik ud når den fik pedal på motorvej, også kunne man starte den igen med det samme og køre videre efterfølgende. Har så også set at de har meldt fejl på dieselfilteret når man udløser den. Det er en billig start, at udskifte det. På en 2,0 diesel kan den godt være lidt svær at få gang igen efter nyt filter. Nogen gange skal diesel suges op for at fylde filteret

  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 10 Emner: 7 Svar: 4
    #10   10. jul 2019 Tak for svar. Uden campingvogn er forbruget perfekt, men når den har stået et lille døgn, skal den startes 2 gange før den kører. Når den bare har stået et par timer, så starter den perfekt. Så det kunne måske godt tyde på at dieselen løber fra!!

  • #11   10. jul 2019 Det kunne godt være en dårlig retur på en dyse. prøv at købe noget dyse rens/additiv til tanken. og giv det hver gang du tanker frem over. det kan hjælpe på at (løsne) den retur og smøre/rense dysen.vis det er en af dem der er lidt tosset. for ellers bliver det værre og vis det er en dyse så enden det med du ikke kan starte til sidst.er det lang tid siden du har fået udskiftet dieselfilteret og olie oliefilter plus luftfilter.? for det kan også være lidt medskyldig i det,især vis dieselfilteret er beskidt.Det kan også være en lille mikro utæthed i en diesel slange eller O-ring. Der skal ikke meget til før det kan løbe retur.

  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 10 Emner: 7 Svar: 4
    #12   10. jul 2019 Alle filtre blev skiftet som foreskrevet for 10000km siden, og bilen er vandt til at få lidt tæsk, kører ca 40000 om året og den har kørt 120000km .

  • #13   11. jul 2019 Har en mondeo jeg kørte til syd Frankrig i med camping vogn den gik 15 km literen med 1500 kg på krogen og så meget forskel tror jeg ikke der er på de 2 biler

  • #14   11. jul 2019 vis det var en gammel model Mondeo du hade så er der en stor vægt forskel på de to biler.

  • #15   13. jul 2019 Det var en 08 model

Kommentér på:
Ford C-max 168 HK diesel fra 2014

Annonce