{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.971 visninger | Oprettet:

Dusør gives, fejl på fabia 1.4 tdi 2008 {{forumTopicSubject}}

Der gives dusør via mobilpay på 500kr hvis fejlen findes med dit svar.
Skoda fabia 1.4tdi motor bms fra 2008
Bilen tørner længe 5-10 SEK før den starter, når bilen er varm svinger den i omdrejninger i tomgang, virker som om den har lidt dårligt træk op til 2000omdr men kører ellers godt, ved opstart kommer der lidt røg fra udstødningen, den bliver ved med at melde fejl på knastføler trods den har fået ny føler, tandrem står som den skal, fødepumpe i tanken er ok.
Kom glad med dit forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dusør gives, fejl på fabia 1.4 tdi 2008
  • #1   11. jul 2019 Hvad siger tester ?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   11. jul 2019 brændstoffilter / luftfilter / dieselpest / vand i diesel

  • #3   11. jul 2019 nu siger du den bliver ved med at melde fejl på knast sensor,nu har du tjekke stik og gennemgang af ledninger fra sensor og op til ecu. plus tjekket at knast hjulet er i orden. og ikke har fejl skader. plus tjekket at stil til den sensor er ok. da de kan knække ire ledningen der til.plus du har tjekket alle sikringe. for har set før en sikring der er røgen og så vil de melde fejl på knast sensor. og nogen gange også stop spjæld vis det er elektronisk. plus de kan gå i nødsystem.tjek også dine dyser om de lægger ok i tal. man ang det med dårlig start det vil den gøre når der er fejl på knast sensor.da det tager længere tid når den ikke virker.

  • #4   11. jul 2019 Knækket ledninger i lednings bundtet der løber ved starteren

  • #5   11. jul 2019 Jeg mindes at have hørt flg.:

    Når sådan en tdi'er melder den fejl. Kan det også være krumtap pos. føler.
    Det kunne da være værd at måle ud og se om den giver de værdier den skal. smiley

    Håber du finder fejlen, det er surt med en bil, der ikke kører som den skal..


  • #6   11. jul 2019 Fejl på sensor er p0341 cam position sensor circuit, signal not feasible. Ledninger målt ok til ecu samt stel, ingen fejlpå knasthjul, sikringer ok
    Vil slet ikke starte hvis krumtapssensor pilles fra så tror ikke det er der problemet er.


  • #7   11. jul 2019 Hvis den tørner så længe, er det fordi den mangler knast signal.. Prøv pil stik af knastsensor, og start..hvis det er det samme, så er fejl indkredset.
    Er tandrem kontrolleret med låseværktøj, eller nogle tilfældige kridtstreger??
    Check syncronvinklen med tester, den skal stå 0.0
    Og i har jo selvfølgelig målt knastsignal, oppe ved ecu med scope??
    Du skriver bare pb for mobilpaynr.


  • #8   11. jul 2019 https://youtu.be/pAEmqvUpKEY
    her er hvordan det skal gøres og den skal være så tæt på 0.0 som det kan gøres. for vis den er over ca 2.5 så laver den normalt fejl på knast sensor. Men i de fleste tilfælde kan den ikke starte vis den står meget forkert så tvivlet du har fejlen der. Det må være en ledning fejl. eller knast hjul fejl. vis den tandrem står rigtig jeg ville tjekke den engang mere vis det var mig. plus tjekke at den nye knast sensor virket. for har set fejl på nye ting før. og så gå de ledninger og stik igennem engang til.


  • #9   11. jul 2019 Mener der en not på en af tandrems hjulene der kan fejle noget, eller er det krumtap/remhjulet der kan ha en fejl hvor dette driller.. Måske indstilling af pumpen via tester

  • #10   11. jul 2019 Og du skal være 100 på den står rigtig, da den sagtens kan køre, den mangler bare meget trækkraft.. Er næsten 100 på det en af delene..

  • #11   11. jul 2019 Stik pillet fra og stadig det samme, tandem kontrolleret med låseværktøj flere gange,
    Vcds er bestilt så jeg kan se flere data samt udlæse.
    Knastsignal ikke målt ved ecu da jeg ikke har et scope, så der må jeg finde en der kan hjælpe.


  • #13   11. jul 2019 Købte du en original sensor? Nogle biler er meget følsomme..

  • #14   11. jul 2019 Tror der er fejl på den nye sensor, har lige målt på min faders 1.9tdi for at samligne. stik 1 og 2 til knastføler er der 5 volt og stel på nr 3 og når motor er startet kan jeg måle 3.5 volt mellem stik 2 og 3 (signal til ecu) men intet på min??.
    Skal lige siges jeg lige har købt bilen med fejlen så jeg kender intet til den. Opfølgning kommer i morgen aften.
    Tak for forslag ind til videre og så må vi se om der skal overføres nogle penge??:p


  • #15   11. jul 2019 Ja har selv før haft fejl på nye sensoren så det kan nemt være det der er galt. og nej om de er orginale eller ikke til de tdi har aldrig været et problem for mig.Det værre vis det var en bmw.Men fejl på nye har jeg både set på uorginale og orginale sensor til de vag biler ikke tit men det kan ske.

  • #16   11. jul 2019 Med startet motor kan du ikk måle knast/hall signal med multimeter...
    Men prøv med stik af, og kun tænding på bilen, så skal du have stel. Plus 5v. Og mener der er 5v på signalledning, som en egendiagnose, men prøv samme fremgang på din fars...
    Stel så skal du ha en målepind på batteriplus, så skal den vise 12.

    Men med stik afbrudt, er ledninger uden belastning, så kan ske alle signaler er ok, men med belastning kan ledningerne ikke trække strømmen.


  • #17   11. jul 2019 #16 netop det jeg har skrevet i #14 som set på Youtube vil den give et pulserende signal som vil ligge lidt lavere end den spænding der er på signalledningen og der måler jeg jo netop 3.5v på min fars og 0 v på min.
    Håber det giver mening


  • #18   11. jul 2019 Så skal du måle spændingsfald på ledningerne. Eller som jeg foreslog, mål med stik afmonteret

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #19   11. jul 2019 ventilløftere og knast slidt , almindeligt problem der kan give nogle underlige fejlkoder som man ikke kan bruge til noget

    bilen kan køre "ok" men kan ryge når den skal lave noget samt den smider en fejlkode af og til


  • #20   11. jul 2019 Ingen tegn på slidt knast er kontrolleret i dag.
    Men tak


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #21   12. jul 2019 kontrolleret som i målt eller bare visuelt ? de bliver ikke revede i overfladen som man ellers ville tro men ligner bare en almindeligt brugt knast selvom der mangler 2mm af løftet smiley

  • #22   12. jul 2019 Jeg sætter altid en 21w pære på også 12v igennem ledningen. Selfølgelig med stik afmonteret i begge ender. Har før i tiden tit oplevet en ohm måling har ok. Men når man belaster ledningen er der ingen forbindelse

  • #23   12. jul 2019 #21 kun visuelt.
    #22 Det må jeg prøve hvis det ikke hjælper med ny sensor i eftermiddag.


  • #24   12. jul 2019 Når der sættes prøvelampe på stikben 2 på stik til knastføler falder spænding til 0v det samme sker når jeg måler direkte på ecu?? så måske ecu er død? Eller et eller andet relay. Jeg SKAL finde et lednings diagram så jeg kan se om det er i ecu den laver spændingen eller om det kommer andet sted fra??

  • #25   12. jul 2019 nu når du måler det stik. så har du et med stil ikke? plus et med 5 volt og så en med retur til ecu.og den til returen til ecu det bliver styre af knastsensoren ikke ecu. Så kan du ikke måle noget der oppe ved ecu. Så har du et ledning brud på den ledning. og det samme vis der ikke kommer 5 volt ud også. så er der også en fejl i ledningen der.

  • #26   12. jul 2019 Men ja vis du ikke måler 5 volt når bilen er slået til tænding så er der et problem. og ja det er ecu der sender de 5 volt ud ikke noget relæ. og den der lægger lavere end 5 volt er returen til ecu. hvor måler du stil henne for vis der er dårlig stil i stillet så kan det give laver volt. Så prøv at tage stil fra et andet sted i motoren evt batteriet.

    profilbillede
  • #27   12. jul 2019 og er det ecu der er problemet så tjek alle stil og plus til ecu. er nogen dårlige af dem så kan det give sådan nogen fejl. Så tjek det først inde du udskifter den ecu.

  • #28   12. jul 2019 Stikben 1 måler jeg 5v, stikben 2, 5v (men sætter jeg prøvelampe på der falder spænding til 0v) men hvis det er signalledning giver det mening smiley
    Stikben er stelledning kan både måles på batteri samt karossen.


  • #29   12. jul 2019 Ja den der viser 2.5 volt er signal siden til ecu.

  • #30   12. jul 2019 har du prøvet at sætte en ny sensor på ?

  • #31   12. jul 2019 Jeg prøver med den nye sensor nr 2 efter jeg har spist!

  • #32   12. jul 2019 Skoda fabia fundet i Næstved havn smiley stadig samme udfordring, den får ikke impulssignalet,

  • #33   12. jul 2019 Prøvelampe med en glødepære i, er forbudt og måle på elektronik med.
    Multimeter/scope, og få målt korrekt ud.
    5 v
    Stel(freewAy det staves med e. Ikke i )
    Signal 0-5 firkant signal. Enten eller..afhængig af hvor knast står..
    Og så spændingsfaldmåle på ledningerne. Igen minimum med multimeter, men scope er bedst
    Vi kan diskutere frem og tilbage alle her, men når vi ikke står med lorten selv og selv måler er det svært at stole på noget som helst.


  • #35   12. jul 2019 Sj. Intet ondt ment, tror nok freeway ved det er kærligt ment, jeg er selv storslem til og lave indlæg med tastefejl.. Men nu skriver han kun stel med fejl, og resten korrekt..., men skal nok huske smileyerne fremover så der ikke misforståes

  • #36   14. jul 2019 Det går skam ikke mig på. sådan er det med de ordboger/hjælp i de mobiler. det tit man skal tilbage og rette noget man har skreven.Så det både godt og skidt med de ordbøger nu om dage.

  • #37   14. jul 2019 Helt enig...
    Afventer stadig penge fra trådstarter... Han har jo fået alle svar og løsninger...
    Ledningsfejl, knasthjul...ecu.


  • #38   14. jul 2019 Er der nogen løsning på sagen?

  • #39   15. jul 2019 tror nu vi alle skal dele dem her inde smiley Johan p.

  • #40   15. jul 2019 Fejlen ikke fundet endnu, måske en defekt ecu? Dog ikke sikker da jeg har opdaget der har været andre før mig smiley ledninger under instrumetbord er sprættet op, stik ødelagt osv, fantastisk man ikke får info fra sælger.
    Johan P er nu sikker på at freeway står først i køen til pengene hvis fejlen findes da han nævnte ecu først smiley VW mekaniker mener det kan være en dysefejl som freeway også nævnte.


  • #41   15. jul 2019 er nu også ret ligeglad med de penge. Men kan du ikke samle det ledning net igen?. ellers vis det er det ud til motor ledningnettet de har ødlagt så det ikke kan redes. Så kør fordi en hugger og pil et motor ledningnet af. samme med en ny ecu vis det viser sig den er brændt. Men syns nu det sjælden jeg ser de går til på dem. Det kan ske vis fugt er kommen ind i den. Så tjek for ir evt ved at skille den af. bare være forsigtig når du gør det. Og noget helt andet lugter ecu brændt?

  • #42   15. jul 2019 Det er blevet samlet igen, men ser herrens ud, ved bare ikke hvor jeg snart skal starte og slutte da jeg mener det er en fejl på ecu, en anden mekaniker mener det er en dysefejl, hvor meget skal jeg ofre? Skal jeg sælge bilen og købe en anden? Surt at smide 5-6-7000kr efter en bil og stadig ikke finde fejlen, er lidt i vildrede

Kommentér på:
Dusør gives, fejl på fabia 1.4 tdi 2008

Annonce