{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Mercedes 190e smider vandet? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en mercedes 190e 2.0 fra ‘91 som bliver lidt varm og når jeg så har holdt stille og slukket moteren i lidt tid, så smider den vandet fra kølevandsbeholderen?
Jeg har skiftet, beholder, kølevandsdæksel, 2 slanger som var utæte, toppakning, trykprøvet topstykket og planslebet det, ny køler, ny vandpumpe, ny termostat. Der er varme i alle slangerne så det fungere fint. Men det smider bare alt vandet? Hvad kan det være?

Er det blokken der er noget galt med?

Hvad tænker du det kan være?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 190e smider vandet?
  • #1   16. jul 2019 Har du trykprøvet motoren mens den er samlet og i bilen?. for det kan være blokken der er flækket har set det før. Nu er du sikkert på du har udluftet den godt nok. da vis der der står en luft lomme et sted. Så kan det også være skyld i den presser vand ud igen når motoren bliver slukket. Det kan også være en defekt termostat. selv om den er ny kan den godt have en fejl. evt prøv at køre helt uden den i. Og se om det gør nogen forskel .

  • #2   16. jul 2019 Jeg har ikke trykprøvet systemet på bilen, og udluftet er den blevet. Der er ingen udluftningsskruer på, så den er kørt varm i tomgang indtil blæseren er gået i gang, flere gange i træk uden dæksel på beholderen.
    Termostaten virker, den er varm på alle køleslanger og på begge sider af køleren. Så den kan jeg godt udelukke.

    Er lidt bange for det er blokken den er gal med...


  • #3   16. jul 2019 Jeg har et produkt der kan kurere smårevner, har dog ingen hjemme nu, men kan skaffe i løbet af et par dage. Og det virker.

  • #4   17. jul 2019 Er kappen rundt om køleren der, altså ved blæseren.
    På de ældre 190 sad der jo en magnet kobling på blæservingen der blev styret af en termostat kontakt, og selv om alt virkede kunne magnet koblingen sagtens være dårlig så den ikke tog nok ved.
    Men nu skrev du at den startede og stoppede flere gange, så den har nok ikke denne type kobling på blæservingen.
    Og jeg har ikke selv rodet med en årgang 91 så ved ikke om det er det samme.

    Er den blevet trykprøvet, og er den reelle vandtemperatur målt externt.


Kommentér på:
Mercedes 190e smider vandet?

Annonce