{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Julemanden
Julemanden
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

ryger med pdf {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har en bmw 320d auto e91 fra 06 som ryger sort trods pdf,den bruger ingen vand eller olie, det er når den skal sejtrække, samt lige når jeg jogger klampen i bund, den er ikke chippet, tester viser ingen fejl, samt værdierne i udstødning er overholdt.
jeg køre på bell add city, køre 25000km om året, motor kørt 190000.
nogen bud.
MVH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ryger med pdf
  • #1   17. jul 2019 er den blevet kørt stille i længer tid og man så sparker til den så er det meget normalt at en diesel ryger lidt i et par sekunder

• #2   17. jul 2019 Kan være en dyse.

• #3   17. jul 2019 Kan være tilsodet EGR. Mine dieseler har ihvertfald gjort præcis det samme før EGR blev blændet af på dem.

• #4   17. jul 2019 En bil med velfungerende dpf kan ikke ryge. Så du har nok et filter som ikke har det for godt.

• #5   17. jul 2019 Det kan de nu godt når de renses sig selv :-). eller egr er sodet til plus evt indsugningen også. eller vis en dyse eller flere er slidt.så kan den også ryge det kan også være en utæt tryk slange eller indsugningen/intercooler. så vis det er nogen af de ting så vil den ryge selv med en helt nyt partikelfilter på.da filter kun er beregnet til at kunne rense en motor hvor alt er helt i orden på.ikke hvor den sender mere diesel bag ud end den skal.så kan det ikke følge med plus det vil dø hurtigere også det partikelfilter.

• #6   17. jul 2019 da jeg var til syn med min Peugeot 1.6 hdi med partikelfilter for 4 år siden. der røg min også alt for meget. udskiftet så partikelfilteret det hjalp ikke,så gik jeg motor igennem og renset den total for sod. Det hjalp en del men ikke nok. så Det endte med jeg tryk prøvet tryk slanger og intercooler,det viste sig at intercooler var utæt. så udskiftet den og problemet var væk. så gå alt igennem på den motor dyser egr sod og rør så skal I nok finde fejlen. jeg lavet så også en retur test på mine dyser dengang.

• #7   17. jul 2019 #5 DPF skal ikke ryge sort. Sort er sod. Og det er det filteret opfanger og ved regenerering omdannes det til Aske, før eller siden skal den aske ud og det gør den ikke af sig selv. Der skal man afmontere filteret og rense den. Det kan ske en dieselbil ryger blå pga olie eller gråligt ved regenerering.

Kommentér på:
ryger med pdf

Annonce