{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

T4 2.4D motor kyndig? {{forumTopicSubject}}

Kan nogen fortælle mig om det her kan monteres igen (af et værksted) eller om det er noget der er brækket af? Det er skålen der sidder ved krumtap og trækker

Stumpen her var brændt fast i plastik Bakken under motor, og motor begyndte at skralde meget.

Jeg tænker jeg har tabt den del der holder hjulet her på plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T4 2.4D motor kyndig?
  • #1   17. jul 2019 Faldet af hjulet til venstre.

    Nyt hjul eller er det helt kaput? Den skal på værksted i Frankrig nu, jeg vil bare vide hvad jeg kan forvente af svar ??


    profilbillede
  • #2   17. jul 2019 Hvad jeg kan se så skal du have et nyt remhjul ved kromtappen. Det er ved at gå til i gummiet indvendig. Det der for det er ved at gå fra hinanden,det også derfor det larmer nu. pas på at køre med det for det kan gå helt til og skade tandremmen inde bag ved.Og sker det er det ny motor da jeg ikke mener den type har plads vis tandremmen ryger.mellem stempler og ventiler. så få det lavet med det samme. plus få en ny multirem på. Og evt rem strammer hjul vis det er dårligt også.

  • #3   17. jul 2019 Hjulet på første billede af faldet ud af det du omtaler som slidt i gummi.. jeg håber bare det kan laves igen uden at hive motor ud eller lignende store opgaver.

    Er det bare at skifte remhjul og det der nu holder remhjul fast?


  • #4   17. jul 2019 motoren skal ikke ud for at udskiftet det rem hjul. Det skal bare løser og udskiftes det ikke en stor opgave.

  • #5   17. jul 2019 som du kan se her så skal de 4 Umbraco løsne og den store bolt. Og så bare montere det nye remhjul igen og ny multirem.der er også nogen hvor kun de 4 Umbraco bolte skal løsne,for at få det af.da der er flere typer,så det kan du hurtig se når du begynder at skille det af hvad model det er. men det ligner nu alle skal løsnet på den her model.

    profilbillede
  • #6   17. jul 2019 Til info kan siges at den store bolt der sidder ind i krumtappen er spændt (og skal spændes) helt sindsyg hårdt smiley hvis jeg husker rigtig.
    Og ja du skal som minimum have ny svingningdæmper som det remhjul hedder, og nok også en ny rem.


  • #7   17. jul 2019 Nyt remhjul.

  • #8   23. jul 2019 Hej, tak for svar, i alt lidt over 30 værksteder har nu afvist at reparere bilen for mig, så jeg skal åbenbart igang selv. Fucking hell..

    Er der nogen der ved, om det bare er at løsne de 4 unbraco og den store bolt? Skal der gøres andet? Ny rem på med samme antal riller, og nyt remhjul, men er der ellers noget? Indstilling eller lignende?


  • #9   23. jul 2019 Hvorfor afviser de sådan en simpel reparation? Hvad spørger du dem helt præcist om???

    Bare af med de 4 bolte, på med nyt remhjul og ny rem på.

    Jeg mener ikke du skal have den store bolt af, men det kan du se når du køber det nye remhjul. Det er skidt at pille den af...


  • #10   23. jul 2019 De må tilsyneladende ikke købe reservedele til en bil der er over 20 år gammel. Det må kun VW.
    VW har 2-3 ugers ventetid. Min ferie slutter på søndag.

    Det er autohjælp’s franske samarbejdspartner der har ringet rundt - jeg har selv ringet til 12 værksteder. De fleste lægger på når jeg spørger om de taler engelsk. Det er fed at køre i stykker i Frankrig.


  • #11   24. jul 2019 du skal bare snakke synnejysk så kan de forstå dig... smiley

    franskmænd er bare møj møj specielle...


  • #12   24. jul 2019 Har du skaffet en remskive, eller skal du have hjælp?

  • #13   25. jul 2019 Et værksted har skaffet en remskive(brugt) og selvfølgelig til det dobbelte af hvad de koster på nettet.. de får den hjem imorgen tidlig, så ringer de når den er fixet.... hvis altså de har fået den rigtige hjem..

  • #14   25. jul 2019 Ja det burde være en nem hurtig opgave. Men ang pris på remhjul de bestiller det nok ved den hugger de bruger de bare får den fra. Så prisen vil altid være dyrere igennem sådan noget normal. Det må man bare tage med nu når de selv bestiller ting. Men godt du fandt et og få det lavet .

Kommentér på:
T4 2.4D motor kyndig?

Annonce