{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

TPMS Citroen C5 3.0 2004 Model 1 {{forumTopicSubject}}

Har brug for Jeres ekspert råd nu. Har været igennem at prøve at få tilpasset nogle TPMS, som reelt var til model 2 C5, til min Model 1 C5.
De kunne ikke programmeres = ikke lade sig gøre. Har nu bidt i det sure æble og købt hos Citroen, de TPMS der skulle passe. Fandt dem 1 sted i DK over 100 km væk fra Silkeborg, det jo en ret gammel bil jeg har, og er jo en Model 1 så de var mega svære at opdrive. Varenummeret hos Citroen er 543002. Reservedels afd var 100 % sikre, at de skulle passe og de slog jo bilen op på nummerpladen. Har nu få monteret de 4 AKTIVE TPMS
og test apparatet, hos POINT S, kan se alle 4 stk - se vedhæftede billede. Den ene var godt nok død, batteri dødt (som I kan se) men har fået eftersendt 1 stk så alle 4 er nu ok / aktive.
POINT S har sagt jeg skal køre en god god tur førend de blev registreret. Computeren i bilen skulle selv finde dem.
Det gør den bare IKKE efter en tur på ca 100 km virker de stadigvæk ikke. Fejl som kommer ud er at alle 4 sensorer "are missing"
Når det er sagt så har jeg 1 sæt vinterdæk som har TPMS som virker. (da jeg skiftede dæk for 3 måneder siden) Nu har jeg et sæt sommerdæk som skulle have rette version TPMS, men computeren vil åbenbart ikke logge på.
POINT S siger at bilen selv skulle finde de 4 nymonterede TPMS. Man har prøvet at nulstille og uploade men det kan man ikke, udstyret kommer ud med FAIL bilens computer tager ikke imod dataerne, men som man siger det gør computeren selv, man skal bare give bilen noget tid før registrering de nye TPMS bliver registreret.
Se vedhæftede billede hvor den ene TPMS godt nok er død grundet dårlig batteri, men er skiftet så testeren ser alle 4 nu, som værende OK.
Når man starter bilen går der ca 10 sekunder så kommer fejlen op at alle sensorer are missing. Ret hurtigt.
Hvad er Jeres anbefaling?

Har tænkt om jeg skulle tage strømmen i ex xx minutter? Herved resette systemet?
Lade motoren være tændt i xx antal minutter ?
Ja gode råd er dyre!




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TPMS Citroen C5 3.0 2004 Model 1
  • #1   20. jul 2019 Koderne skal skrives manuelt via obd.

  • #2   20. jul 2019 Det kunne Point S ikke med det udstyr de havde! Citroen påstår også at computeren selv skulle registrere - men igen tror ikke de er sikre og deres egen ekspert var på ferie.
    Bange for du har ret - må kunne lade sig gøre med rette udstyr.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #3   20. jul 2019 den vt56 tester burde da kunne nulstille bilens system via obd ?

    men det er en jungle , prøv evt med en anden årgang på testeren eller når den har failet : start helt forfra , nøglen ud før man starter og følg rækkefølgen på testeren slavisk


  • #4   20. jul 2019 skal de ikke kodes med sådan en computer/tester/kode ting, hvor man skal rundt på alle ventiler, det ved jeg at man skal, på ældre Peugeot"er, så det er måske det samme ?

Kommentér på:
TPMS Citroen C5 3.0 2004 Model 1

Annonce