{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

ilægning af motor {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg står og skal have lagt en ny M52B25 motor i min BMW E39.
Er der nogen på sjælland der har en motorkran eller de rette forhold til sådan en operation? Samme motor og ledningsnet er monteret, så det er mere eller mindre plug and play.
Skriv gerne en pb hvis det er en opgave du/i kan klare smiley
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ilægning af motor
  • #1   30. jul 2019 Det er nu ikke så svært endda. Er du ikke øvet skal du tage dig godt tid (en hel weekend og du er fint kørende).
    HUSK at skifte diverse pakninger på den nye motor. Især pakningen fra motor ud imod gearkasse (ved desværre ikke helt hvad den hedder).
    Sørg for at købe ny pakninger til udstødningsmanifold.
    Og så tag løbende billeder af kabler, rør og ledninger før og efter de er taget af.
    Jeg har selv skiftet motor på en 520 e39 til en 523, uden de store problemer.
    Udstødningsmanifolden var nok det som var mest noget lort.
    Sørg for: Motorkran, 4 kraftige støttebukke og et par alm støttebukke til kardan og udstødning.
    Husk at motorkran skal HØJT op for at motor kommer ud, så alm garage går ikke, der er ikke nok frihøjde uden at fjerne fronten.
    Jeg satte bilen udenfor garagen, og undlod at fjerne fronten. Motorhjelmen kan vd at fjerne en skrue eller to vidst fåes til at åbne ekstra langt op. Sørg for at fiksere motorhjelmen mens den er åben, vil tro den slår godt fra sig hvis den klapper imens.
    Overvej at skifte de klassiske ting, kobling, vandpumpe etc når nu alligevel du har det hele fra hinanden. Forvent at du mangler en stump et eller andet (f.eks nye udstødnings bolte/møtrikker eller lign), og derfor ikke helt klarer det på en weekend. Så bliver det helt fint.
    Held og lykke.


Kommentér på:
ilægning af motor

Annonce