{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår kommer updatering 1,5 tsi evo
  • #1   1. aug 2019 Hvad fejler den da? Og hvad mener du med en opdatering?

• #2   1. aug 2019 Tror han mener Chiptuning

• #3   1. aug 2019 @2 nej jeg mener OPDATERING, hvis jeg ville have haft flere HK havde jeg købt en bil med flere HK.. jamen de typiske symptomer på 1,5 ved kold motor.. Hakken tøven og kænguru benzin, virkelig træls. Så håber snart de har knækket koden i Tyskland så man ka få en ordentlig bil.

• #4   1. aug 2019 Øhh... Er du sikker på at din bil ikke fejler noget, sådan rent mekanisk? Har aldrig hørt folk brokke sig over den motor før nu.

• #5   1. aug 2019 @4 ja den har været på værksted en gang og de er godt klar over problemet. Det er et ret kendt problem på 1,5 motorerne, der er rigtig mange som er berørte af det. Både 130-150 hk

• #6   1. aug 2019 Gal en skod motor , hvis den fra "ny" allerede fejler de ting.

• #7   1. aug 2019 HM tjae det kan man sige.. dog er jeg meget imponeret over dens energi effektivitet, på motorvejen idag på vej hjem fra job med 110 hele vejen gik den 24 i snit på en liter benzin ?? så den udnytter da indholdet i benzinen godt, i forhold til mange andre.

• #8   1. aug 2019 Den burde vel bare sku ha noget mere guf og leve af hvis det kun er ved kold motor, tænker de er blevet presset til det yderste i forholdt til forurening, kender intet til de motor så skal ikke gøre mig klog..

• #9   1. aug 2019 Ja det er jeg os ret sikker på at det bare er det. Men nok lidt svært når de har opgivet den til at gå en hvis distance og den så lige pludselig bruger mere..

• #10   1. aug 2019 1,5 evo har også DSG7 (DQ200) og de "opdateret" koblinger passer ikke til den motor... altså den nye type kobling der fjerner langt det meste af de problemer med glidende koblinger der skal skiftes i tide og utide pga af det danske klima smiley

• #11   2. aug 2019 Hvorfor gør den det så os på knas tørre og varme sommerdag?

• #12   2. aug 2019 Det lyder da os helt skørt, at VW verdens største bil producent bevidst vil vælge og sætte defekte dele i en bil fra start som man er fuldt bevidst omkring! Alle der skriver om dette problem på nettet både i Danmark og Tyskland og England siger alle at det er en motor opdatering der skal til.

• #13   2. aug 2019 Og problemet er os på manuel gearkasser, så tror du snakker om noget du ikke ved en pind om. - Kasper j

• #14   2. aug 2019 Gearkassen har ikke noget med hvordan din motor opfører sig, men modeller med dsg bøvler med glidende koblinger, i modeller med manuelt glider dsg koblingerne ikke, efter som de netop ikke har dsg?

• #15   2. aug 2019 De symptomer min har, har dem med manuel gear også, så ved ikke lige hvor langt ud på landet du vil med det der. Den glider ikke i koblingen, den kære ujævnt og hakker under acc, i alle gear.

• #16   2. aug 2019 Mon ikke snart den dukker op, det er jo et hav af instanser og godkendelser en sådan opdatering skal igennem.
    Jeg fik heldigvis en af de absolut sidste 1,4 tsi der blev solgt.
    Den kører bare bedre fra ende til anden uden dikkedarer.

• #17   3. aug 2019 Det lyder som om, jeg skal være glad for at have valgt S-MAX frem for Touran. Jeg var ikke klar over, at der også var motorproblemer foruden de gennem længere tid velkendte koblingsproblemer.

Jeg håber for dig, de finder en løsning snarest smiley Men det er nok svært at vide noget som helst om, hvornår det kommer, forestiller jeg mig. Og der er nok desværre heller ingen uautoriserede opdateringer, eftersom de heller ikke kan chiptune dem endnu.

• #18   3. aug 2019 De har lige fået adgang til at kunne chippe dem nu.
    Så der kommer nok snart nogle muligheder herhjemme. Ved Landberg tester på livet løs,

Fra hans FB

Som det måske allerede er kommet nogle for øre, så er der netop sket et større gennembrud indenfor chiptuningsverdenen. Mange nye biler kører med en ny slags motorstyring kaldet MG1 og MD1 og de har hidtil været umuligt at programmere. Men det er netop blevet muligt og vi går snarest i gang med at udvikle programmer til de forskellige biler. Herunder VAG 1.5TSi og 2.0TSi i f.eks. VW Polo GTi. Men også andre biler som f.eks. Mercedes E220 W213. Der er stor forskel på at kunne læse og programmere en motorstyring og rent faktisk lave en god tuning, så vi vil snarest begynde udviklingen af nogle gode programmer og så ellers opdatere her på Facebook som det skrider frem. Vi sender ikke kundebiler ud at køre før vi har testet grundigt smiley Og så vil vi i øvrigt fortsætte vores ferie i uge 29 + 30 smiley

• #19   3. aug 2019 Nå, der kan man bare se. Ja, så kan det da sagtens være, at man snart kan få et uautoriseret program, der udbedrer problemerne.

Jeg er helt med på, at det ikke er det, trådstarter søger. Men det kunne være, at andre gjorde.

• #20   3. aug 2019 Ulempen er jo så man mister sin fabriksgaranti, og motoren er forholdsvis ny så hvis der er ukendte generelle fejl risikere du at skulle betale selv smiley

• gotskov
    gotskov Tilmeldt:
    maj 2020

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #21   22. maj 2020 Jeg er ked af at bringe denne træ til live igen, men jeg vil da gerne lig høre om der stadig er problemer med TSI 1.5 ?

Får leveret min nye dyt med denne motor i næste uge.

• #22   22. maj 2020 Hej, det er helt fint. Altså jeg kan kun tale på egne vegne, og min 1,5 130hk køre rigtig fint i motoren. Gearkassen køre dog lidt underligt når den er kold...

• gotskov
    gotskov Tilmeldt:
    maj 2020

#23   22. maj 2020 Godt nyt.

Har du DSG?

Min er i øvrigt en 150hk, hvis der er nogen der har lidt nyt om den.

• #24   22. maj 2020 Ja min er med dsg og motoren har act og friløb.
    150 hk sku være noget mere tørstig end 130 hk modellen

• #25   22. maj 2020 150'eren er ikke specielt tørstig. Mine forældre kan klemme deres op på 20 i snit. Det er en T-Roc.

• #26   22. maj 2020 Jeg kan os klemme min op på 25 hvis jeg går efter det?

• gotskov
    gotskov Tilmeldt:
    maj 2020

#27   22. maj 2020 Kan fint leve med 20Km/l.

Kommer fra en Toyota Avensis der ligger på 10-11 stykker

• #28   22. maj 2020 En T-Roc er nok også lidt mere uøkonomisk. Men jeg synes da heller ikke, det er at kalde en bil tørstig at klare 20 km/L smiley

• #29   22. maj 2020 Bay: Hvis de køre 20 km/l i snit i en 150 hk t roc køre de enten med ualmindeligt højt dæktryk, køre udelukkende landevej og køre yderst forudsigeligt og stille

• #30   22. maj 2020 Nu har jeg ikke sagt, at de kører det i almindelighed i snit. Jeg skrev, at de kunne "klemme den op på" 20 - underforstået på en tur, hvor de tænker over det smiley

• #31   22. maj 2020 Det ikk nemt og forstå dine formuleringer ??

Kommentér på:
Hvornår kommer updatering 1,5 tsi evo

Annonce