{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimaanlæg
  • #2   5. aug 2019 Køb en anden bil med det monteret .

  • #3   6. aug 2019 svært og svare på ud fra de oplysninger.



  • #4   6. aug 2019 Tja, som resten skriver, afhænger det af fejlen. og hvor gammelt det er
    Jeg fik min civic 2007 serviceret i sidste uge.
    Inden jeg købte bilen, virkede det ikke. Sælgeren fiksede det, og det var bare en efterfydning. Jeg var derfor i tvivl om det kunne være hele anlægget der var i stykker, eftersom det er 12 år nu.

    Jeg fik tryktestet og efterfyldt. Det kostede 1000 kroner. Men hvor længe det holder ved jeg ikke da kondensor/radiator er ved at være slidt op.

    Prisen afhænger også af din bils årgang. Alle biler produceret fra januar 2017 SKAL bruge en ny type kølemiddel. Biler der er nogle år før det, KAN have denne type. Min gamle bil har det ikke.
    Den gamle type koster en formue at fylde op pga afgifter, og den nye er også relativt dyr endnu, da der endnu kun er en producent, der leverer kølemidlet.

    Gammel type R134A
    Ny type R1234YF


  • #5   6. aug 2019 Yf koster pænt meget mere end alm r134a

  • #6   6. aug 2019 Fordi det er nyt, og kun produceres af én, indtil videre.
    Der er undersøgelser igang på om producenten må have monopol på det på den måde. Der er nemlig kun forbrugeren til at betale.
    I og med det er et krav at man skal bruge det i nye biler, er det derfor en stor problematik,


  • #7   6. aug 2019 Yes Yes.. sagen er jo mega gammel og ikke løst .,
    Honeywell har patent og har indtil videre kun uddelt licens til DuPont.. hvis nogen skulle have lyst til endnu dybere info


  • #9   8. aug 2019 Hej
    Alt fra 1/2 kg kr til 18 kg kr
    Alt efter om det drejer som en efterfyldning til eftermonteret AC.
    Mvh kp


Kommentér på:
Klimaanlæg

Annonce