{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Seat ibiza får strøm men ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg har solgt min seat ibiza fra 2011 til en kammerat.
En uge efter, glemmer han at slukke lyset på bilen og bilen aflader. Efterfølgende jumpstarter han bilen og den kører.

Dagen efter vil bilen ikke starte. Dvs der er lys i instrument og aircon kører for fuld skrue.

Nu kommer han ud med den imorgen, og nu tænker jeg på hvor jeg skal fejlsøge henne?
Er det en sikring, batteriet eller starteren?
Jeg tænker umiddelbart at der er sket noget lort da han jumpstartede den?

Håber i kan hjælpe mig.

God aften drenge og piger.


Kommentarer på:  Seat ibiza får strøm men ikke starte
  • #1   12. aug 2019 har du en tester så sæt den på. Og slet alle fejl koder i bilen da der kommer en masse Ghost fejl når en bil går tør for strøm og bliver startet sådan som den blev. og se om det ikke løser de fejl den har. Det kan også være du skal grund justere ac systemet. Det skal man på nogen biler når en glemmer de indstillinger, men prøv lige det anden først og se om det ikke løser alt. husk at tjekke alle systemer igennem for fejl. og slet dem alle i alle systemer.tjek også at der ikke er røgen nogen sikringe for det kan også ske nemt. Plus batteriet kan også være klappet sammen pga af det. har set det flere gange at det har taget skade ved at løbe tør for strøm vis det er dårligt i forvejen. plus tjek alle kabler er ok fra batteriet og ned til starter og stel er ok. Så der ikke er noget brændt halv af. Og ja starter kan også været gået død vis den er forsøgt at startet med for lavt strøm mange gange.da den så er bleven alt for varm. og det kan den taget skade af og smelte indvendig.eller den har brændt bundstykket ved tændinglås.Så der er lidt at tjekke på den.

  • #2   12. aug 2019 Hej #1 mange tak for din tjekliste.
    Jeg vil forsøge at gennemgå tingene imorgen og forhåbentlig finde fejlen smiley


  • #3   12. aug 2019 Det var så lidt god arbejdslyst smiley

  • #4   12. aug 2019 når batteriet jar været afladt.
    er det så blevet ladet op med en oplade.

    en generator kan ikke lade et fladt batteri op, med mindre du køre den halve jord rundt.

    så få ladet batteriet op før, alt andet.
    da manglende strøm, giver masse af fejl, som er der også for lav spænding


  • #5   13. aug 2019 Som Dennis siger, et batteri har rigtig dårligt af at blive afladt helt, og der skal en lader til for at få det i gang igen, generatoren kan sket ikke klare den opgave smiley

  • #6   13. aug 2019 Okay tak for det - Jeg forsøger at oplade batteriet helt først, da det ikke har været gjort.

  • #7   13. aug 2019 Hej allesammen.
    Vil bare lige sige at batteriet var faldet sammen, så da vi skiftede batteriet var der ingen problemer smiley


  • #8   13. aug 2019 Det var da godt du fandt fejlen regnen også med det var en af de ting. smiley

Kommentér på:
Seat ibiza får strøm men ikke starte

Annonce