{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

dyse skift og kober pakning flamme skive. {{forumTopicSubject}}

Har lige købet en renoveret dyse hjem til bilen da den halter på cylinder 4. Købt den som billedet viser. Dog skriver de deres dyser ikke behøver, kober pakning kan det Virklig passe , a man setter ny dyse i uden flamme skive.?? Har ikke selv hørt om det før. Alle o, ringe er nye mm.
Måske nogle kunne svare på det..?

Motor skoda octavia 1z5 bkd 2,0 tdi 2005 140 hk standart.

Kommentarer på:  dyse skift og kober pakning flamme skive.
  • #1   14. aug Det skriver de veld fordi du for en med dyssen når du for den

• #2   14. aug Der skal ny i. Men den følger somregel med dysen

• #3   14. aug Har modtaget dysen. Og der er ej med da det er kronisk nede i....?? Men syntes bare det lyder forkert men ikke mig selv, der skal skifte den..

• #4   14. aug Køb for en sikkerheds skyld en hos Skoda. Den koster nok tættere på 50 kroner end 100.

• #5   14. aug Sikker på du har fået den rigtige model.? for de dyser laves både som flade i bunden hvor der skal bruges flammeskive og som konisk hvor der ingen flammeskive er. Men nu har du vel set nummeret på dine dyser,så du ved de har det samme nummer ikke?. Så det kommer an på hvad topstykke type du har, for du må ikke sætte en evt konisk i en flad dyse hul og det samme omvendt. så går det helt galt så vær sikker på du har købt den rigtige dyse.

• #6   14. aug Det samme nr som der står på de andre, fra min mekaniker. Jeg har kronisk foring, i dyse hullet. Men ja jeg smutter forbi og køber med for en sikkerheds skyld. Jeg siger pænt tak for svar.. Den sakl skiftes fredag forhåbentlig plus tandrem Kit...

• #7   14. aug Længere nede på link. Ligger en PDF fil det ser heller ikke ud til der skal skive på der kun o ringe..

http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=125498#p1296810

• #8   14. aug når det kronisk så skal du ikke købe nogen flammeskive. for den har ingen så det vil være spil af penge smiley

• #9   14. aug Freeway så er der ingen grund til det da.. ??;) Cool ikke a den koster en skid men ville da selv heller vare sikker.. ?? Igen mange tak for svar fra jer alle.

• #10   14. aug men noget helt anden din mekaniker har tjekket det ikke er ledningnettet til dine dyser. Det der sidder indvendig i topstykket. de har en svaghed hvor de går til og så giver det nemlig også dyse fejl hvor det så bare er det lille ledningnet der har dårlig forbindels. hvor der skal udskiftes til nyt. Det nemlig også en svaghed mange af de 1.9 pd tdi og 2.0 pd tdi får.Hvor mange tror det er selve dysen der har fejlen da det ser sådan ud med tester.men nu når I har udskiftet den dyse og vis det forsætter fejlen derefter. så udskift det dyse ledningnet også smiley

• #11   14. aug Har helt nyt ledningsnet på da det var samme tanke jeg havde.. Ja svaghed, tør siges. Men det ser ud til dyse 4 er den slidte, den melder ikke fejl. Men på målinger i vcds er den oppe på næsten 1,80 i forhold til.. Så tæt på 0 som muligt. Dyse 1 2 3 super fine tal. Men de går sikkert også nu en er begyndt, den er kørt. Ind til 207 hk. Så vel fair nok det på tide med en ny dyse nu. ;). Og motor 354.xxx km

• #12   14. aug Har før set dyser være oppe på det uden den fejler noget. Det er er vigtig er vis du lægger de tal samme så skal det gå op i 0 eller Max 2 plus minus. Så det den giver i plus skal de andre trække fra. har du regnet det ud hvad det giver ? da du hade tester på. eller har du et billedet af det ? har den haltet siden du er ved at tjekke dyser ud? . men normalt når jeg ser en dyse være dårlig på de maskiner rammer den ud i 2.99 plus eller minus mest plus har jeg set. eller motoren begynder at givet dyse larm eller den halter. og så lægger der normalt også en fejlkode på en eller flere dyser er over under grænsen.

• #13   14. aug Den halter oppe i 5 6 gear. Ved 2500 3000 rpm har ikke lige billedet her og den går ikke i nul. Så er pænt sikker på dysen.. ;).. Skal lige lure om jeg har billedet her på mobilen et sted... ????

• #14   14. aug okay nu har du tjekket den ikke blander motor olie og diesel ikke. Har set det en del på de maskiner. Så begynder de også at halte efter lidt tid lige som du beskriver. og vis den har det kommer fra enten ovale dyse huller. eller tandem pumpen er slidt op/utæt, vis det er tandem pumpen så skal der bare ny til. og er det dyse huller der er ovale så laver Bosch et sæt forstærket O-ringe til dyser der ordner det problem hvor det ikke kommer igen. Du kan se det ved at tage diesel filtet op og se det er det helt sort så blander den diesel og motorolie i diesel olien. tænke lige jeg ville skrive Det også da det også er en stor svaghed de har. men det har du nok også tjekket smiley og vis den blander det så dør de dyser hurtigere. plus motoren kan blive fyldt over tid med bakelit og sod indvendig. ang det med motoren der skal man køre mange km før det sker,men laves problemet ikke så sker det. syns lige det skulle med smiley

• #15   14. aug Den har nemlig lige fået nyt filter, og der blev pumpen så skiftet fordi den var slidt sort filter kun kørt 10,000 km. Så der er ny pumpe på. Så det spiller og tænker det er derfor dysen er gået til... Foring i topstykket skulle intet fejle.. Men skulle jeg få svar på vis han får tid fredag. ;)??. Der bliver lige skrevet her op tråden når den er skiftet.

Vh Dennis

• #16   14. aug okay men skulle de evt være (ovale) når han hiver dysen op. Så køb det forstærket O-ring sæt ved Bosch. også kun dem der laver det det koster godt nok 1000 kr for et sæt til alle dyser. Men så er det problem også lavet plus det er stadig meget billigere end at udskifte topstykket. ikke jeg siger dine er ovale men så ved du da hvad du skal bruge vis de evt er :-).

• #17   14. aug Helt sikkert og fed info. ???? 1000 sku ingen ting.. Så det bliver bare købt ind vis det er.. No problem.. smiley Det skal bare spille Max intet der.

Kommentér på:
dyse skift og kober pakning flamme skive.

x