{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

skoda octavia 1z5 bkd hakker. {{forumTopicSubject}}

Oki sagen er den.
Mi skoda octavia 1z5 bkd 2,0 tdi hakker ved mellemgas omkring 2500 til 3000 rpm i 5 og 6 gear, ikke i de ander gear bilen har stage 3 chip omkring 200 hk.

Bilen har lige fået 1 ny dyse o ringe på de andre nu der var åben. Alle dyser er fine i tal...
Ny tandrem hjul mm alt står i 0 der. Justeret flot ind.
Bilen hsr i samme dur fået nyt disel filter så ikke slemt ud, og i det fik den ny tandem pumpe gamle var ikke møj slidt men skiftet. Det spiller ledninger til dyser tjekket uden fejl.
Problemet er bare den hakker stadigvæk ved de 2500 til 3000 kun ved mellem gaz i de sidste gear,
Bilen har fået ny egr og står på 95 % i vsds og ingen fejl koder.
Egr har varet lukket a for og se on fejlen kunne ligge der. Men nej, heller ikke..
Tanken har varet tømt og renset ned dig slet ikke beskidt ingen olie i dislen..


Hva pokker kan der snart være...?? Etv en hentydning eller en hjælpende hånd til hva jeg kan tjekke skifte snart. Da det løber op alt sammen $$.

1 2 3 4 gear intet. 5 6 gear vis jeg trykker helt ned så gør den det ikke, igen kun ved mellem gas....
Hjælp søges bkd motor 2,0 tdi 2005 skoda octavia 1z5.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skoda octavia 1z5 bkd hakker.
  • #1   20. aug 2019 da du testet dit ledningnet tog du stikket af til din ecu og tjekket fra det runde stik og op til stikket til ecu. de er jo også desværre kendt for at have en dårlige forbindels i enten stikket eller ledninger op til ecu. Og i mange tilfælde er det ikke nemt måle da det er periodisk de gør det. har set flere der har været nød til at udskiftet det ledningnet til det. Eller skære selve dyse ledningnettet op og udskiftet stik og ledning til de dyser der ikke en sjov opgave. evt prøv at brække i ledningnettet mens du måler det ud. så kan man i nogen tilfælde finde fejlen i det.Men du har godt nok været igennem en del. nu har du også tjekket at din pumpe i tanken fungere som den skal. Og ikke døjer med at følge med vis den er slidt eller utæt. så kan den også være skyld i det.

  • #2   20. aug 2019 Vil så lige sige selv om det har du nok undersøgt. Men vis dmf svinghjulet er slidt så kan det give ryk i højder gear når den skal trække der mærker lige som vis en dyse svigter.

  • #3   20. aug 2019 Har godt tænkt svinghjulet.. Men den støjer ikke og står Virklig roligt i tomgang.. Især efter alt er skiftet... Men ja lidt dyr løsning igen. Kan man ikke tjekke det, om det er skævt på en eller anden måde..?

    Dyse kabler har jeg prøvet fra min far,s bil da vi har ens biler og omvendt prøvet mit i hans. Ingen problemer der heller. ?? Ledninger op til ecu har min mekaniker tjekket igennem ingen fejl. Det svære så man kunne udelukke. Luftmængdemåler tjekket i tal i vcds og skifte mellem, min far, s og min bil ude held.


  • #4   20. aug 2019 Det behøvet ikke larme i tomgang selv om det er slidt op. da normal når det starter med at gå til så ryster det kun når bilen skal trække hårdt mellem de 1000 og 3000 omdrejninger ca. Og der er ikke nogen måde at tjekket det på uden at tage det af,og tjekket det ud hvor meget det kan give sig når drejer det Og ud og ind. men det ryster nemlig sådan at man tror det er motoren der halter på en dyse når det sker.Har nemlig set flere der trode det. sidst var den en af mine rigtig gode venner. Og hans rystet også i højder gear sådan det var så en passat 1.9 tdi også 6 gears. Men fandt ud af Det var svinghjulet plus et dårlig inderst trækaksleled. så efter det blev skiftet kørte den som ny igen.

  • #5   20. aug 2019 Der gør der nemlig, men sjovt kun i 5 og 6 gear. Og ved mellemgas fuld pedal intet..?? Har kobling og trykplade og leje. Men selvfølgelig ikke svinghjul.. ????. Men koster dælme også og skifte, så ikke noget jeg lige kan prøve.

  • #6   20. aug 2019 Nej ikke vis du ikke kan selv så koster det en del. Men Det med at teste det bliver svært uden at tage det af. hvad har din bil kørt af km og har det været skiftet før?

  • #7   20. aug 2019 Den har varet skiftet ved 150,xxx km sagde sælger da jeg købte den for 2 år siden. Bilen har kørt 352.xxx km dog har den haft fået nyt indmad da jeg viste jeg ville op over 200 hk. Så lige fra ventiler til olie prop er skiftet. Alt inde i er skiftet for godt 2 år siden nu. Kostede $$ og der var kobling som ny. Så blev ikke skiftet sat i igen og kørte som ny indtil nu 2 år efter.

  • #8   20. aug 2019 Men er det svinghjulet så bliver det værre og værre over tid. Og tit vil den begynde at larme i tomgang. Men ikke altid i nogen tilfældige falder det bare fra hinanden,og vis man er uheldig kan det skade gearkassen. Men syns i det fleste tilfælde jeg har set begynder det bare og banke. Eller så holder bilen bare op med at køre. da det inderst del af svinghjulet begynder at køre med koblingen rundt. og så kommer man ikke videre smiley

  • #9   20. aug 2019 Okay de plejer at holde mellem 200 og 300.000 km. Og når din er tunet så tager det i nu mere af leve tiden af svinghjulet. så det kan nemt være det der er slidt. Plus hurtig regning af dit så har det også kørt 200.000 km nu så det er sandsynligt godt slidt nu især med de hk.

  • #10   20. aug 2019 Årr nej alsår for fanden... Hmmm... Tror jeg få en til og se min fil igennem og starter der til og prøve med.. Melder tilbage efter 10 i morgen aften har nemlig allerede tid. For ham der lagde stage 3 på er ikke mulig mere.

  • #11   20. aug 2019 Trode kun det var xkærester og dyre regninger der gav grå hår, men gør det her sku også så. ??

  • #12   20. aug 2019 Ja det træls når man smider en masse penge efter ting især når det ikke har virket.

  • #13   20. aug 2019 Men vis det er dmf svinghjulet der er færdig. så køb et smf svinghjul (fast stål svinghjul) med kobling og sæt det i det holder meget bedre til de hk. sætte selv det i min Peugeot hdi jeg også hade rykket en del hk ud af. da mit dmf svinghjul også røg i luften. da det ikke kunne klare de hk og fik aldrig det problem derefter.

  • #14   20. aug 2019 Skal bare have købt til det kobling sæt jeg har hjemme. For det er nemlig med singel svinghjul. Ikke dmf

Kommentér på:
skoda octavia 1z5 bkd hakker.

Annonce