{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Rasle lyd med speeder i bund. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Swift sport, og når jeg trykker til den kommer der sådan en rasle lyd, sådan en klinger lyd. Den siger ikke noget når jeg acellere stille og heller ikke når jeg træder koblingen i bund også bare spinder omdrejninger. Det kan også kun høres med vinduet ned, hvad kan det være? Nogle der har en ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rasle lyd med speeder i bund.
  • #1   21. aug 2019 den forkromet Mellemgade fordeler der er gået løs

    når man ikke ved hvilken motor. kan det være svært og hjælpe.

    et par gæt

    det kan være tændingen banken
    det kan være ventiler der klapre


  • #2   21. aug 2019 Det er en m16a 1,6 16 v vvt.

    Og det er noteret.


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #3   21. aug 2019 Prøv kør den næsten helt tør for benz og fyld op med oktan 100 og se om det hjælper på lyden. Min Polo tændingsbanker lidt på oktan 95 ved fuldgas mellem 4000 og 4500 omdr. men ikke på oktan 100.

    Bankesensoren burde forhindre det ja, men det gør den så ikke helt..


  • #4   21. aug 2019 Jeg kører kun på oktan 100. Men hvis det er tændningsbanken så tænker jeg vel lyden ville være meget højere? Altså vi snakker en lille lyd med vinduerne nede. Af hvad jeg har hørt, så skulle tændningsbanken være voldsomt haha.

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #5   21. aug 2019 Tændingsbanken lyder ikke voldsomt. det er en metallisk plirrende lyd som i en godt lydisoleret bil, kun kan høres hvis man kører med vinduet rullet ned.


  • #6   21. aug 2019 Ja okay. Det er ikke en god isoleret bil og kan kun lige høres med vinduet nede. Og som sagt er det kun når bilen faktisk kører og ikke når jeg holder stille og javer speederen i bund. Jeg må forbi en mekaniker.

  • #7   21. aug 2019 tændings banken kommer også kunne når motor skal trække.

  • #8   21. aug 2019 Det er en m16a 1,6 16 v vvt.

    Hvis vvt er lavet som f.eks Renault, kan det været slidt vvt. Hjulet kan sige noget selv og/eller være skyld i ventilstøj.
    Mvh. Gert


Kommentér på:
Rasle lyd med speeder i bund.

Annonce