{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.022 visninger | Oprettet:

Positions lys og baglys tændt selvom bilen er slukket {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et lidt besynderligt problem.
Det drejer sig om en Kia Picanto fra 2008, som har en lidt underlig fejl.
Den har gjort det 3 gange siden jeg fik den i december 18.
Bilen er slukket og låst, samt lys kontakten er på off - men alligevel lyser både positions lys og baglys. Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? Bilen går også amok med en alarm lignende lyd når den er ved at have afladet batteriet, samt ESP off lyser inde i instrumenteringen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Positions lys og baglys tændt selvom bilen er slukket
  • #1   30. aug 2019 Det normal biler idag bliver tosset i elsystemet,når batteriet er ved at løbe tør og laver mange underlig fejl.og ang det med lyset forbliver tændt,nu har du ikke bare kommen til at slukke og låse bilen.mens blink lys kontakten står til at blinke til en af siderne.for mange biler har det sådan indbygget vis bilen er slukket, og blink lys armen står til at blinke til en af siderne. så forbliver positionslyset og bag lys tændt.så man kan lade det været tændt,vis bilen skulle gå ud et mørkt sted og advare andre at bilen er der mens den er låst.og nogen tænder begge lygter bag på og begge positions lys foran.og andre tænder kun den side blink lyset er sat til når bilen er slukket.

• #2   30. aug 2019 Den stod i "neutral" da jeg skulle hjem og jeg så fandt ud af at der ingen strøm var på.
    Jeg kan godt se at det giver mening at når den er med lav spænding at den så laver rav i alt el.
    Min mekaniker siger at det kan være blinkerarmen som kan lave fejlen, selvom lys kontakten står på off i dagslys da lyset tænder automatisk. Men vi bruger bilen hver dag, og fejlen må være rimelig periodisk da det kun er sket 3 gange.

• #3   30. aug 2019 prøv næsten gang den ikke vil slukke lyset at bevæge blink armen til hver side og tilbage igen til neutral. og se om lyset ikke slukker igen. for gør det det se kan det nemt være en fejl i selve armen.

• #5   2. sep 2019 #3 - Det har jeg prøvet, og det eneste der kan få den til at slukke positions lys og baglys er at tage minus polen af på batteriet.
    #4 - Der er ingen tågelys foran hvis det er det du tænker på. Og tågelys bagpå er ikke tændt når den kommer med den fejl. Det er kun positions lys og baglys der er tændt.

Kommentér på:
Positions lys og baglys tændt selvom bilen er slukket

Annonce