3.288 visninger
|
Oprettet:
Rækkefølge af tændkabler {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ved at skifte Tændrør hætte kabler m.m.
men da jeg fjollet fik hevet kablerne af den gamle blev jeg i tvivl om hvilken rækkefølge de skal sidde. jeg har rækkefølgen på motoren som set forfra fra venstre er :
1-4-2-5-3-6 eller set forfra sådan her :
3-6
2-5
1-4
Men hvordan finder jeg ud af hvor i tændhætten de passer ? der er sikkert også en rækkefølge der er jeg temmlig sikker på, ville der sker noget ved at prøve sig frem ?
håber en venlig sjæl ved det og kan hjælpe
ha en god dag
mvh Jimmy
jun 2006
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 210 Svar: 1.975
jul 2005
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 105 Svar: 464
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 533
jeg forstår ikke helt hvad du mener JIMBO L, men står der ikke numre på dit fordeler dæksel? ellers må du jo få fat i tændrække følgen, og finde ud af hvor rotoren står når stempel 1 er i top. Når rotoren er ud for1 skal kablet på der osv osv Ved ikke om du kan bruge det til noget
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 533
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
men lad det ligge
Rotoren er det den Arm/finger der drejer rundt i fordeler dækslet ? det tror jeg
går ud fra at jeg fjerner et par tændrør og drejer på propelen (?) på den måde kan jeg i hvert fald få stemplerne til at gå op og ned Korrekt ?
men hvordan ved jeg cylinder 1 er i top ?
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
ja det virker nemlig stadig ikke. jeg fandt nogle tegninger der viste et hak i kanten af strømfordeleren og at rotoren skal være ud for den. gør man det passer det med at den rammer en af kobber dimserne inde i toppen af strømfordeler dækslet, Jeg fandt hakket det passer, satte så tændkabel fra cylinder 1 i netop den, og fortsatte så 1-4-2-5-3-6 i og af de forsøg jeg har gjort er dette klart den eneste gang den ikke har pruttet underligt under start forsøg. men som sagt, starter den stadig ikke.
Rækkefølge af tændkabler