{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.288 visninger | Oprettet:

Rækkefølge af tændkabler {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved at skifte Tændrør hætte kabler m.m.
men da jeg fjollet fik hevet kablerne af den gamle blev jeg i tvivl om hvilken rækkefølge de skal sidde. jeg har rækkefølgen på motoren som set forfra fra venstre er :
1-4-2-5-3-6 eller set forfra sådan her :
3-6
2-5
1-4
Men hvordan finder jeg ud af hvor i tændhætten de passer ? der er sikkert også en rækkefølge der er jeg temmlig sikker på, ville der sker noget ved at prøve sig frem ?
håber en venlig sjæl ved det og kan hjælpe
ha en god dag
mvh Jimmy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rækkefølge af tændkabler
  • #1   25. jan 2007 der sker ikke noget ved og prøve det værste der kan ske er den ikke kan starte..

• #2   25. jan 2007 på opelen kan jeg findem ud af det ved at se på længden på tænkablerne det længste til det der sidder længst fra dækslet

• #3   25. jan 2007 hvad er det for et dumt svar og give manden. det jo ikke bare en skrabe spil hvor man prøver sig frem....!!

jeg forstår ikke helt hvad du mener JIMBO L, men står der ikke numre på dit fordeler dæksel? ellers må du jo få fat i tændrække følgen, og finde ud af hvor rotoren står når stempel 1 er i top. Når rotoren er ud for1 skal kablet på der osv osv Ved ikke om du kan bruge det til noget

• #4   25. jan 2007 som Mark w skriver lyder god

• #5   25. jan 2007 hey tak for hjælpen. spurgte selv om der ville ske noget ved at prøve sig frem.
    men lad det ligge smiley
    Rotoren er det den Arm/finger der drejer rundt i fordeler dækslet ? det tror jeg smiley jeg gav den en klat oile i bunden af fordeler aksen der hvor man sætter roteren(?) ned over så den kan dreje rundt i fordelerdækslet og "ramme" de kobber dimser tændkablerne tilsluttes. korrekt smiley ? når stempel 1 er i top peger rotoren på en af kobber dimserne og der starter jeg så med at til slutte tændkablet fra cylinder 1 går vidre uret rundt- næste er cylinder 4 osv korrekt ?
    går ud fra at jeg fjerner et par tændrør og drejer på propelen (?) på den måde kan jeg i hvert fald få stemplerne til at gå op og ned Korrekt ?
    men hvordan ved jeg cylinder 1 er i top ?

• #6   25. jan 2007 er du sikker på det Fiesta? jeg har tegninger der viser andet! andre der kan be/af-kræfte det ? (6cyl).
    ja det virker nemlig stadig ikke. jeg fandt nogle tegninger der viste et hak i kanten af strømfordeleren og at rotoren skal være ud for den. gør man det passer det med at den rammer en af kobber dimserne inde i toppen af strømfordeler dækslet, Jeg fandt hakket det passer, satte så tændkabel fra cylinder 1 i netop den, og fortsatte så 1-4-2-5-3-6 i og af de forsøg jeg har gjort er dette klart den eneste gang den ikke har pruttet underligt under start forsøg. men som sagt, starter den stadig ikke.

Kommentér på:
Rækkefølge af tændkabler

Annonce