gearkasse skylning {{forumTopicSubject}}
nogen der har styr på sådan en maskine om den er noget værd ? koster 4000
nogen der har styr på sådan en maskine om den er noget værd ? koster 4000
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
bare billigere.
vi har skyllet en gearkasse, for og afprøve den.
maskine er nem og bruge
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Og der skal bruges rigtig mange liter til nogen biler.
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Har selv kun prøvet på min Quattro TDI, fordi der gik hul i bundkarret, men filteret så ikke super rent ud. Det skal skiftes hver 60.000 mener jeg, det er ret tit synes jeg.
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
den, havde været hos Mercedes i Flensborg, og få skiftet elektronik i gearkassen.
hvor de havde skiftet olie og filter, samtidigt
bilen kunne så igen. gå i bakgear, men den skiftede lidt underligt gear.
og en skylning ved et værksted i nærheden. ville koste mellem 2500 og 3500 kr
så min chef købte så en skylle station, da det var billiger.
og vi har selv en del kunder der køre automat gear, så nu behøver vi ikke sende dem videre, når deres automat gearkasse skal servicerer
så det er jo en win win
så næste gang skal vi også skifte filter
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Og ja mange biler har et eller flere filtre i, som skal skiftes, hvis man giver en rens før skylning..,og hvis ikke man kan skifte filteret, så kun skyl, ikke rens.
Tommelfingerregel ved rens/skyl, er der skal X 1.5 af total mængde til ved alm slid.. Så ved en kasse der tager 8 liter. Går der nemt 12 til.
Om man så bruger den zf olie ( til 200kr/l eller hvad bilen nu foreskriver) til processen , eller kører rens, skyller med atf olie(35kr/l) og skyller ventilblok med 1 liter af det rigtige olie, er jo op til den enkelte
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Jeg fik det ikke lavet, for det kunne også være noget elektronisk og det kunne blive meget dyrere.
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
blev den kun skyllet?
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Har snakket med nogle som bare tapper olie af, bundkar af, og presser gennem ventilblok, og så fylder på med maskinen, det er somom de ikke har forstået meningen med maskinen. Så converter er stadig fykdt.
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Tænker det smarteste er at tage bundkar af, rense af, skifte filter, bundkar på, fylde olie på, lufte den ud efter anvisningen og så køre "skylleren" på, det må være det optimale.
Er også blevet budt sådan en maskine af en englænder via FB, andre som har set dem der og evt prøvet den af?
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Min fremgangsmåde var(har ikke tilgang til maskinen mere)
Koble system på varm gearkasse(prøvekør til over 40 grader gearolie)
Fylde en rens på, lad den køre 1/2-3/4 time, ved gearskift, op og ned, samt bakgear, så alle ventiler åbner lukker og får rens igennem..
Tap olien af(hvis maskinen tillader) så mens motor kører, og indtil der kommer luft i system, så er kassen tom..mange maskiner måler mængden for en..
Bundkar af, der er olie i. Så regn med 1 liger oveni aftappet mængde..
Filter af..
Pres en liter igennem systemet med filter af, så ventilblok blir skyllet.
Saml det hele,
Påfyld den mængde der blev aftappet, plus 1 liter fra bundkar..
Start op i P. Lad maskinen køre skylleprogram(igen mange tapper 1/2 liter af, lukker, og fylder selv 1/2 på, osv, nogle skal man selv styre..
Skifter gerne lidt fra P, D. R. Uden og køre, bare for at åbne lukke ventilerne, og man kan med det samme se returolien blir sort..
Check oliestand.
Hvis ok, sluk bil, pres 1/2 liter mere i(spild fra slanger osv når man kobler maskinen fra)
Prøvekør bil.
Ind på lift igen.
Tester på, check olie ved korrekt temp, og nulstil adaptioner..
Det er i min optik den eneste rigtige måde, eller er det ligemeget med maskinen.
Og hvis man kan gøre alt det på 1/2 time, så man sku en haj...
Det tog mig gerne 1-2 timer, afhængig af biltype osv..
jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
gearkasse skylning