{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gearkasse skylning
  • #1   12. sep 2019 min chef, har lige købt en ligende den der.
    bare billigere.
    vi har skyllet en gearkasse, for og afprøve den.
    maskine er nem og bruge

• #2   12. sep 2019 Okay super

• #3   12. sep 2019 Det hjælper bare ikke kun at skylle, der skal jo også nyt filter i en automat gearkasse.
    Og der skal bruges rigtig mange liter til nogen biler.

• #4   12. sep 2019 Det ikke alle gearkasser på Audi man kan skifte filter på

• #5   12. sep 2019 Og på nogen skifter man bundkar fordi filter er integreret i det.

Har selv kun prøvet på min Quattro TDI, fordi der gik hul i bundkarret, men filteret så ikke super rent ud. Det skal skiftes hver 60.000 mener jeg, det er ret tit synes jeg.

• #6   12. sep 2019 og det glemmer mange mennesker når de skal have service eller ikke vil have det lavet

• #7   12. sep 2019 EN gut med BMW 535D sagde det kostede 4.500 til hans

• #8   12. sep 2019 det var chefens kone's bil, en Mercedes A-Klasse, som vi skyllede gearkasse på
    den, havde været hos Mercedes i Flensborg, og få skiftet elektronik i gearkassen.
    hvor de havde skiftet olie og filter, samtidigt

bilen kunne så igen. gå i bakgear, men den skiftede lidt underligt gear.

og en skylning ved et værksted i nærheden. ville koste mellem 2500 og 3500 kr
    så min chef købte så en skylle station, da det var billiger.
    og vi har selv en del kunder der køre automat gear, så nu behøver vi ikke sende dem videre, når deres automat gearkasse skal servicerer

så det er jo en win win

så næste gang skal vi også skifte filter

• #9   13. sep 2019 Der hvor jeg var tidligere havde vi en fra christronic. Et godt stykke værktøj..HVIS ikke folk har fået skiftet gearolie regelmæssigt, f.eks bmw kunder der har "levetidsolie"/bmw levetid er 6-7 år.
    Og ja mange biler har et eller flere filtre i, som skal skiftes, hvis man giver en rens før skylning..,og hvis ikke man kan skifte filteret, så kun skyl, ikke rens.
    Tommelfingerregel ved rens/skyl, er der skal X 1.5 af total mængde til ved alm slid.. Så ved en kasse der tager 8 liter. Går der nemt 12 til.
    Om man så bruger den zf olie ( til 200kr/l eller hvad bilen nu foreskriver) til processen , eller kører rens, skyller med atf olie(35kr/l) og skyller ventilblok med 1 liter af det rigtige olie, er jo op til den enkelte

• #10   13. sep 2019 Fik at vide at på en Kia Carnival 2.9 TDI Automatic, der skulle der bruges omkring 25 liter og han gav en pris på 2.000 alt incl i introduktionsrabat, altså kun skylningen, den kunne ikke gå i bakgear.
    Jeg fik det ikke lavet, for det kunne også være noget elektronisk og det kunne blive meget dyrere.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #11   13. sep 2019 Min S4 B7 krævede 20 liter (og ingen filter) og 7000 fattigere?? Men resultatet var alle pengene værd !

• #12   13. sep 2019 #11
    blev den kun skyllet?

• #13   13. sep 2019 Hvad var problemet før skylning på S4?

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #14   14. sep 2019 Den var begyndt og køre gearene længere ud end normalt, og den skiftede temmelig “hårdt” når det så skete. Og ja, den blev kun skyllet. Det skal så også lige siges, at de godt ved hvad de skal tage for en original audiolie !

• #15   14. sep 2019 Problemet med mange forhandlere med gearskyllere, er de ikke skyller rigtigt, kører hele cyklus igennem, en ordentlig skyl, med rens tager altså bare et par timer, hvis man kan koble sig på, og ikke skal hen og hekse med koblinger, eller skære olierør over(som på nogle bmw)
    Har snakket med nogle som bare tapper olie af, bundkar af, og presser gennem ventilblok, og så fylder på med maskinen, det er somom de ikke har forstået meningen med maskinen. Så converter er stadig fykdt.

• #16   14. sep 2019 hvor er så bedst at koble sig på

• #17   14. sep 2019 Det som det gælder om er jo at olien bliver fortyndet så mange gange som muligt, at den cirkulerer nok antal gange.
    Tænker det smarteste er at tage bundkar af, rense af, skifte filter, bundkar på, fylde olie på, lufte den ud efter anvisningen og så køre "skylleren" på, det må være det optimale.

Er også blevet budt sådan en maskine af en englænder via FB, andre som har set dem der og evt prøvet den af?

• #18   14. sep 2019 #16. Man kobler sig jo på som altid, men ikke alle kører rens igennem og lader cykluserne tage den tid det tager..
    Min fremgangsmåde var(har ikke tilgang til maskinen mere)
    Koble system på varm gearkasse(prøvekør til over 40 grader gearolie)
    Fylde en rens på, lad den køre 1/2-3/4 time, ved gearskift, op og ned, samt bakgear, så alle ventiler åbner lukker og får rens igennem..
    Tap olien af(hvis maskinen tillader) så mens motor kører, og indtil der kommer luft i system, så er kassen tom..mange maskiner måler mængden for en..
    Bundkar af, der er olie i. Så regn med 1 liger oveni aftappet mængde..
    Filter af..
    Pres en liter igennem systemet med filter af, så ventilblok blir skyllet.
    Saml det hele,
    Påfyld den mængde der blev aftappet, plus 1 liter fra bundkar..
    Start op i P. Lad maskinen køre skylleprogram(igen mange tapper 1/2 liter af, lukker, og fylder selv 1/2 på, osv, nogle skal man selv styre..
    Skifter gerne lidt fra P, D. R. Uden og køre, bare for at åbne lukke ventilerne, og man kan med det samme se returolien blir sort..
    Check oliestand.
    Hvis ok, sluk bil, pres 1/2 liter mere i(spild fra slanger osv når man kobler maskinen fra)
    Prøvekør bil.
    Ind på lift igen.
    Tester på, check olie ved korrekt temp, og nulstil adaptioner..

Det er i min optik den eneste rigtige måde, eller er det ligemeget med maskinen.
    Og hvis man kan gøre alt det på 1/2 time, så man sku en haj...
    Det tog mig gerne 1-2 timer, afhængig af biltype osv..

• David B
    David B Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #19   23. jul 2020 Hej. Er den stadig tilsalg ?

• #20   23. jul 2020 ved jeg ikke

Kommentér på:
gearkasse skylning

Annonce