{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Anton H
Anton H
Tilmeldt:
17. sep 2019
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2

"Klonk" lyd fra tandstang efter skift af forbro {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude

Jeg har skiftet forbro på min Polo 6N uden servostyring, fordi den gamle var gennemtæret. Siden da har der været en underlig "klonk" lyd fra tandstangen, når man drejer til højre og venstre. Der var ingen ting før jeg kørte den på liften, da jeg så havde skiftet forbro samt tandstangsmanchet i venstre side, er lyden kommet. Forbroen er taget fra en anden VW Polo 6N 1996-1999. Lyden er rimelig tydelig, og kommer helt sikkert indefra tandstangen af. Jeg har tjekket for slør i det sædvanlige: bærekugler, styrekugler, støddæmpere, tårnlejer, kødben, stabilisatorbøsninger osv. samt efterspændt samtlige bolte i forbroen. Intet har hjulpet på det.

Er det nogle kloge hoveder, der kunne have en idé om hvad det er? Tandstangen kan da ikke bare sådan gå i stykker fra den ene dag til den anden, når den har været på lift hele tiden?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Klonk" lyd fra tandstang efter skift af forbro
  • #1   20. sep 2019 har du efter spændt alt, for noget må sidde løst.

    har du haft bæreamrene af, og hvis du har, har du så haft bilen stående på hjulene, da de er blevet spændt
    ellers vrider du bøsninger, i stykker rimelig hurtig.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #2   20. sep 2019 kardanleddet sidder ikke ordenligt på tandstangen , går ud fra den har været afmonteret?

  • Anton H
    Anton H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   20. sep 2019 Til #2: Jeg har ikke haft fat I kardanleddet. Man kan tydeligt høre, at mislyden kommer indefra tandstangen af - inde i tandstangen. Man kan desuden mærke "klonket" fra tandstangen i bremsepedalen. Da jeg skiftede forbro, måtte jeg skubbe ganske lidt til tandstangen, for at få den til at passe med bolthullerne i forbroen - kan det have en betydning? Altså at forbroen ikke er 100% identisk med den gamle gennemtærede?

  • #4   20. sep 2019 så er tandstangen nok defekt.
    den skal ikke sige klink inde i den


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #5   20. sep 2019 Hvis det kan mærkes i bremsepedalen, så kan det være fordi det ikke er samlet hvor tandstang og ratstammen samles

  • Anton H
    Anton H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   20. sep 2019 Til #5: God pointe, men jeg har kun haft fat i forbroen, og ratstammen er ikke fastgjort til forbroen, men det er tandstangen med 4 bolte.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #7   20. sep 2019 Derfor kan det måske godt give sig der hvis tandstang ikke sidder 100 % som før, prøv evt at løsne boltene ledet på ratstammen og så drej rettet helt til højre og derefter til venstre, hvis det ikke hjælper,må du have samlet noget forkert, eller også passer forbro ikke helt

  • #8   20. sep 2019 har tandstangen hængt i ratstammen, under skift af forbi.
    så kan du have trukket den, så den har, giver sig i kolisions sikringen



Kommentér på:
"Klonk" lyd fra tandstang efter skift af forbro

Annonce