{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

overlever min motor? {{forumTopicSubject}}

hej, havde en donormotor til min golf 1, og har overvejet og renovere den da det er en 112hk. men den har været kørt varm på et tidspunkt ved jeg, og kan se at pejllejet på cyl 4 er revet noget meget.. og kan se der er lidt mærker på krumtappen.
cylinder vægene er heller ikke for kønne, er lidt i tvivl om det er gravrust? alle de små pletter - de kan ihvertfald mærkes med en negl.

vil en honing hos cylinderservice være en mulighed? og så overstørrelse stempler ? evt nye pejlstænger. men håbede jo lidt på at krumtappen ville overleve smiley

link til billeder ---> https://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/193409-overlever_motoren__


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overlever min motor?
  • #1   20. sep 2019 Start. Med at. Snakke med cylinder service og tag den derfra .. det er. Bedst med hands on og du får en ca pris så du ved om det er økonomisk realistisk

  • #2   20. sep 2019 Alting kan laves, det bare et spørgsmål om penge.

    Det utroligt svært og dømme tingene ud fra billederne, især din krumtap.
    Er den blå skal den slibes, og overstørrelse leje til.

    Er den bare belagt med alu/zink laget fra lejet, kan det poleres væk.
    Samme med cylinderen, det ligner alu afsat pga varme, igen så er spørgsmålet om cylinderen ellers har varme påvirkning og punkt hærdninger. Ellers er det osse en opboring hvis ellers der er materiale til det.

    Noget andet er, hvor mange km har motoren gået? Hvordan er ovalitet på cylindere, plejstænger og lejer.
    Og ikke mindst målene på alle ting.

    Det kan meget hurtigt blive en dyrer omgang at lave en motor, end og købe en med lavt km tal, også smide nye ringe, lejer og pakninger i den.


  • #4   20. sep 2019 Okay, tak for svar. Det er jo ikke ligefrem en motor der hænger på træerne smiley

  • #5   21. sep 2019 Hvis det havde været i Afrika, så var den smidt i her til morgen og var allerede ude at køre nu smiley

  • #6   21. sep 2019 Haha det har du nok ret i smiley nu vil jeg bare gerne lave det rigtigt første gang, så den forhåbentlig holder al den tid jeg har den smiley

  • #7   21. sep 2019 Du kan spørge en cylinder service. Evt undersøg om der er en anden krumtap der passer i. Så du kan få lidt mere slaglængde. Matchet med de rigtige plejlstænge og stempler mister du ikke hk. Men derimod kan du vinde hk og moment så det er værd at undersøge om eks 2.0 eller 1.8 krumtap passer.
    Gør dig selv den tjeneste at Gasket matche indsugning og udstødning siden på toppen og manifolderne. Det er en simpel og mildnopgradering med mindre du vil gå all in og disideret porte toppen.


  • #8   21. sep 2019 Tror også jeg prøver at smide en mail til et cylinder firma.

    Har en 98 hk der sider i bilen nu, den renovere jeg nok Istedet hvis det andet bliver at for dyrt smiley


  • #9   24. sep 2019 Du tager da bare udstødningsmanifold og luftfilterkasse samt motorstyring (eller en chipning) fra din -112 HK og vupti har din 98 HK motor 112 HK

    Hvis jeg ikke tager meget fejl er det de 3 afgørende forskelle på de 2 motorer



  • #10   24. sep 2019 Sådan gammel svend ka sku ikke chippes smiley kompressionen er højere på 112 hk motoren smiley

  • #11   24. sep 2019 En 2h motor fra en 98 HK gli kan “chippes” ja, giver dog ikke mening uden 112 HK indsugning der er større og 112 HK udstødningsmanifold ( eller en anden større)

    Og med ovennævnte modifikationer er du tæt på de 112 HK

    Er kompressionen så langt fra hinanden på de 2 motorer?


  • #12   24. sep 2019 Min 98hk er en JH. Ja der var lidt forskel, kan ikke lige huske tallene smiley

  • #13   24. sep 2019 98 hk = 8,5: 1
    112 hk= 10,0: 1


Kommentér på:
overlever min motor?

Annonce