{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

E36 motor skift {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal til at lave et engine swap i min e36 og det er første gang jeg skal prøve sådan noget, så ville høre om der var nogen som har prøvet det før og som har nogen tips inden jeg smider mig ud i det

Tror det var en 316 motor som sad i den og den nye motor som skal i den er en 165hk volvo b230ft motor

Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 motor skift
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.598
    #3   26. sep 2019 E36 er så let, at stikkene ikke kan sættes forkert sammen smiley

    Hvis du har en komplet motor magen til den gamle, så er det bare at pille det store motorstik fra, og sætte til igen, så snart den er i, så er der kun generator, starter og brændstof du skal tænke over smiley

    Hvis du går fra 4 til 6 ben, så husk at du ikke kan nøjes med at skifte motoren, der skal noget mere arbejde til


  • #4   26. sep 2019 Jeg går fra en 316 motor til b230ft volvo motor så det var mere med hvordan det foregår med motorophæng og sådan noget

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.598
    #5   26. sep 2019 Se det skulle du nok have lagt ud med, da de 2 biler intet deler smiley
    Det er en stor ombygning du skal igang med, og vil foreslå at du kigger på svenske forums, da der er et par modige svenskere, som har lavet denne ombygning smiley

    Men står med et stort spørgsmål, og det er : Hvorfor?


  • #6   26. sep 2019 Ja det kom jeg også lige i tanke om har også tilføjet det ??

    Jamen det vil jeg prøve, kender du nogen af de sider???

    Bilen skal indtil videre bruges til rookie drift, og jeg har ikke lige det helt store budget, jeg manglede så en motor hvilke min kammerat så havde som jeg måtte få da han er igang med at bygge en 940 om til drift da han vil have en større motor i den


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.598
    #7   26. sep 2019 Ville kigge på garaget.org, der er jeg overbevist om at de har hørt spørgsmålet før

  • #8   27. sep 2019 Aner ikke om andre har lavet lige det swap før, men ville det ikke være smartere at gå med et swap som er nemt og kendt. Især som første motorskifte.
    Der er mange ting som formentligt skal tilpasses, motor beslag, udstødning etc.
    Indrømmeligt vil begge dele nok være nødvendige med en bmw 6 cyl, men det var den rute jeg ville tage, især til første forsøg.


Kommentér på:
E36 motor skift

Annonce