{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.004 visninger | Oprettet:

1000 kr for at starte min Polo! {{forumTopicSubject}}

Jeg er stødt på et problem med motorstyringen, som jeg ikke selv kan få løst, umiddelbart.

Fejlen opstod efter at have rodet med VCDS. Jeg udførte en grundjustering af gasspjældet, og da den var færdig gik jeg tilbage, og trykkede på en 'nulstil alt' knap (se billede), og siden da har den ikke ville starte. Før det kørte den perfekt.

Derfor udlover jeg nu:
500 kr til den, der giver et råd herinde, som får motoren startet, men hvor jeg selv kan gøre arbejdet.
1000 kr til den, der kommer forbi Hørsholm og får den til at starte. Eventuelt mere, hvis det kræver en særlig slags magi.

Det er en VW Polo 1.4 16V (reg.nr GG30609), motorkode BBY.

Fejlen er, ifølge VCDS, at gasspjældet ikke er grundjusteret. Grundjusteringen kan ikke foretages, uden at den melder fejl.
Jeg har vedhæftet en video af hvordan gasspjældet bevæger sig, før den melder fejl.

Gaspedal, gasspjæld og EGR-ventil er alle nye. Jeg har oven i købet prøvet at montere endnu et nyt gasspjæld og lave grundjustering, uden at det virkede. Ledningsnettet mellem ECU og gasspjæld er målt igennem, og ingen fejl dér.

Jeg er rimelig sikker på at fejlen ligger i ECU'en. Enten er noget i den brændt af, eller også er den gået i en software-baglås.

Mit håb er at løsningen er simpel og kan udføres med VCDS eller anden software.

Men hvis ECU'en skal skiftes, så får jeg brug for hjælp med det. Den har Immo3, og kræver udlæsning af sikkerhedskode på både ny og gammel ECU.

Første billede: "nulstil alt" knappen, som jeg fik trykket på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1000 kr for at starte min Polo!
Kommentér på:
1000 kr for at starte min Polo!

Annonce