{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Sebastian O
Sebastian O
Tilmeldt:
24. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Vw vento ombygning til vr6 {{forumTopicSubject}}

Halløjsa bg.

Så er tiden kommet til lidt diskussion omkring en gammel vw vento, har en gammel sag fra 96 som er født 1.8 med motorkode AAM.
Vil gerne bygge den om til en vr6 men har lidt spørgsmål som jeg håber på i kan hjælpe med.

1. Nogen der har erfaring med hvilken vr6 som er stærkest og vil være bedst at bruge?

2. Hvis jeg køber en motor med motor styring og motorrums ledningsnet kan jeg så bare sætte det kabine ledningsnet til motorstyringen eller skal jeg også have fat i andet der?

3. Nuber en vw vento jo også lavet i vr6 fra fabrikken så det burde jo passe i, men er der nogen ting jeg skal være ekstra opmærksom på?

Håber der er nogen kloge hoveder som lige har lyst og tid til at svare lidt på det forskellige smiley


Kommentarer på:  Vw vento ombygning til vr6
  • #1   9. okt Husk skat sikkert gerne vil kigge dybt i dine lommer og hive mønter op.

    Du går over åen efter vand, men det ved du sikkert allerede


  • #2   9. okt Uden at vide det tænker jeg at der sidder en anden forbro på en vr6?

    Du skal have bremserne med fra en vr6, incl skiver bag.

    Når du så har brugt et par hundrede timer og 20.000 kr på det projekt skal bilen lige synes så vil staten sikkert gerne have mindst det samme beløb i afgift.

    Derefter har du en bil som ingen vil købe, for den står vel stadig med en klam og flad kabine fra den oprindelige bil?


  • Sebastian O
    Sebastian O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   9. okt Har skam været forbi skat for at forhøre mig omkring afgiften osv og det er nu ikke så galt smiley

    Og ja kan forestille mig forbroen måske skal med da der er større skiver på en vr6 men har bagbroen da der er tromler på den nu men der skal skiver bag på også så bagbro har jeg smiley og nej skat vil bestemt ikke have samme beløb, og har en helt ny restaureret recaro læder kabine, hvor jeg har indbygget varme i sæderne smiley

    Altså ved godt det er en dyr operation og pengene nok ikke kan hentes hjem igen, men det er heller ikke meningen med projektet, og om man smider 5000 eller 50.000 kr i en bil er ligegyldigt da det er en hobby som koster knaster, så i stedet for at købe en klam ny vw så hellere en gammel slæde som er 100% iorden smiley


  • #4   9. okt En næsten 25 år gammel bil vil altid fejle et eller andet, men selvfølgelig fin, hvis man har for mange penge og for meget fritid.

    Der vil altid være noget at fixe på sådan en gammel bil, og mange ejere af sådanne projekter ender med at opgive og sætte deres halvfærdige projekt til salg.


  • Sebastian O
    Sebastian O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   9. okt Ønsker ikke at diskutere hvor vidt nogen folk ikke kan finde ud af og færdiggøre et projekt de har gået i gang med, om en bil er 1 år, 25 år eller 50 år er der altid noget at fikse på den, og restaurere man den helt så er der jo lige så meget at fikse som på en ny bil og laver man det ordentligt så der jo intet problem smiley

  • #6   9. okt det nemmeste er nok bare finde en uden afgift og flytte alt over på din det gjorde jeg altid nå jeg lavede ombygninger

  • Sebastian O
    Sebastian O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   9. okt Ja det er også lidt tanken, men problemet et jeg har soltag, elruder, elsidespejle, varme i sidespejle, centrallås med fjernbetjening, søgelys og jamen ja og syntes det svært at finde en der har alle de ting med hensyn til kabine ledningsnettet smiley

Kommentér på:
Vw vento ombygning til vr6

x