{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

Kølervæskestand - koldt vejr? {{forumTopicSubject}}

Kan kølervæskestanden se 'lavere' ud når det er koldt udenfor?

Jeg har en Renault med 0,9 TCE motor, som er købt fra ny Oktober sidste år. Så den er med garanti, og derfor vil jeg bare lige vide noget inden jeg smider den til forhandleren, da jeg helst er fri for at undvære bilen.

Den blev leveret med en relativ lav kølervæskestand fra ny. Det er meget almindeligt for de motorer jf. diverse internet søgninger. Efter lidt tid røg den faktisk under minimum, hvor den røg op til forhandleren for en refill. Så langt så godt - det var i August måned.

Det første fald i kølervæskestanden kunne forklares ved at det hele var nyt og bare skulle sætte sig.

Der blev den fyldt helt op til max. Nu ser jeg dog gudhjælpemig, at væskestanden er faldet igen, til mellem midten og minimum. Og så er det bare jeg spørger, om det kan være pga det kolde vejr at den nu er der igen?

Kraftedme om jeg magter en mandagsbil. Jeg synes ikke varmen i kabinen har været skide kraftig fra starten af, og synes også man kan lugte kølervæske fjernt engang imellem. Så måske er der en utæthed i varmeelementet et sted. Men det er slet ikke så udtalt og der er ikke vådt på bundtæppet eller noget. Så ved sku ikke.

Håber vel bare det er pga af det kolde vejr eller hvad tænker i ? Ellers skal den self bare op til forhandleren igen, tegner bare ikke så godt når man tænker at holde bilen et par år jo..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæskestand - koldt vejr?
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   13. okt 2019 Det forbrug er der ingen problemer i (normalt).

  • #2   13. okt 2019 jamen kør da op på dit værksted og få dem til at trykprøve systemet for utætheder. Og så de kan lave en teste af luften i køler beholderen vis den har en utæt toppakning/topstykke. Det må de jo gøre på garantien/reklamation uden beregning for den skulle nødig bruge køler vand. Har set det kan fordampe/trykke lidt ud men ikke så meget over kort tid.

  • #3   13. okt 2019 Min egen clio 4 bruger knap en dl hver 60-70.000 km. Det har den gjordt siden ny smiley

  • #4   13. okt 2019 Det også det kalder normal. Men vis den evt bruger fra top til minium på næste et månede og evt 2000 km så det lige slemt nok.Men hver længde har den haft om at bruge det kølervæske/vand og hvad km har du køre ?

  • #5   13. okt 2019 #4 altså jeg har ikke kørt specielt meget, vel nok en 2.000 km. Jeg skal sydpå med den på Lørdag så hvis ikke jeg får den forbi forhandleren inden giver det jo ihvertfald nok et godt indtryk af forbruget

    Selve bilen har gået 18.000 nu


  • #6   14. okt 2019 Hej Jo en anelse. Mæske ved næste service lade værkstedet trykprøve for uautoriseret lækage, hvis du vedholdende skal eftwrfylde ved samme udetemp.
    Husk ivrigt samme type kølevand som org. Påfyldt,!
    Mvh kp


  • #7   14. okt 2019 De har en svaghed med en “fordeler” der revner så den bruger kølervæske. Den sidder øverst på højre (når du står foran bilen) side af motoren og man kan som regel se hvis den er utæt. Ellers kender dit værksted uden tvivl til fejlen.

Kommentér på:
Kølervæskestand - koldt vejr?

Annonce