{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

mazda 5 (motor rf7j) 148 hk diesel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har overtaget denne bil som melder fejl på partikelfilter og går i nødprogram.
Det er en 2.0 diesel og jeg har kunne læse mig frem til at de har nogle kontruktionsfejl som gør at den blander diesel i motorolien? Nogle der kan forklare det problem?
Skorstensgård har skiftet først dpf og der efter diff. tryksensor uden held. Og foreslår nu at frakode diff.tryksensoren og "udhule" dpf, hvilket jeg synes er useriøst.
Skorstensgård mener samtidig at i og med de normalt blander diesel/motorolie (og oliestanden dermed stiger stille og roligt) at denne bil må bruge olie fordi oliestanden ikke er for høj på denne bil. Og på grund af det høje olieforbrug ødelægger dpf. Er der noget hold i det?

Er her nogle mazda genier som kan forklare hvilke skavanker denne motor rent faktisk har og evt. hvad fejlen kan være?
Mvh Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mazda 5 (motor rf7j) 148 hk diesel
  • #1   15. okt 2019 Ps. præcis fejlkode kendes ikke da jeg ikke endnu selv har haft den i hænderne. Alt ovenstående er noget jeg har fået fortalt.

  • #2   15. okt 2019 Systemet for regenereing kræver en ren motor og det korrekte olie. Sod og dårlig motorolie ødelægger partikelfilter. Så det giver en del problemer, når disse motorer er kørt til.
    Visse eftermarkeds partikelfiltre fungere ikke optimalt med Mazda's system, så olien tilstopper filteret. Dyser og turbo skal også spille 100%.
    Har selv reddet nogle af disse biler, har også måtte opgive et par gange.
    Held og lykke.


  • #3   15. okt 2019 Tusinde tak for svar! Kender du til det med at dieselolien ryger over i motorolien?

  • #4   16. okt 2019 Det er når partikelfilter skal regenererer, der til føres diesel i udstødningstakten(det kaldes 4 takt motor). Dette gøres for at hæve temperaturen. Desværre er det ikke alt diesel som ryger i udstødningen. Noget af det havner i bundkaret. Ved gentagne regenerering pga dårlig kørselmønster eller fejl, vil partikelfilter blive stoppet pga dieselolie.
    Håber det giver mening.


  • #5   16. okt 2019 hvis nu man skulle prøve at måle differencetrykket i tomgang, hvad skulle dette så ligge på ca?

Kommentér på:
mazda 5 (motor rf7j) 148 hk diesel

Annonce