{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.899 visninger | Oprettet:

Golf 5 ryster på motorvej {{forumTopicSubject}}

Hele bilen ryster på motorvej eller ved højere hastigheder. Der er nye dæk og nye fælge på bilen. Den rystede også før skift af hjul.

Det er som om, at det først kommer ved 80-90 og opefter. Starter som en rumlen og bliver derefter til rysten / kraftig vibration.

Den trækker ikke til siden og virker ikke tung i styretøjet.

Nogen ideeer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 ryster på motorvej
  • #1   17. okt 2019 skæv Spindler
    skæv nav

    slidt trækaksel led
    skæv trækaksel


  • #2   17. okt 2019 Er der slør i træk aksler, så vil du opleve rystelser/vibrationer i hele bilen. Selv ved slør i forreste træk aksler som ikke kan mærkes i rattet, så kan vibrationer brede sig til hele bilen.

  • #3   17. okt 2019 Min golf 5 rumler omkring 130, ikke lidt under eller lidt over, men det er vel bare afbalancering af hjulene?

  • #4   17. okt 2019 Den burde ikke rumle hvis det er afbalancering. Det kunne være et hjulleje. Den lyder som en rumlen

  • #5   17. okt 2019 Hjullejer
    Kør på et dækværksted og få dem til at løfte forenden op, og spinne hjulet op i hastighed, så hører man nemt om det er hjullejer.


  • #6   17. okt 2019 De er afbalancerede. Så det er i hvert fald ikke det.

    Det er som om, at det kommer lidt når det vil. I dag var det ret slemt men i går var det "mildt".


  • #7   17. okt 2019 Det er fuldstændig lige meget om de er blevet afbalanceret. Du kan ikke se at dæk "hopper" i en almindelig maskine, Det skal være en der kan simulere vejtryk, og det er der ikke mange der har.

    Jeg oplevede præcis det sammen med min Audi. Nogen gange er det værre end andre. Det skyldes fejl på dækket/dækkene.


  • #8   17. okt 2019 et skæv dæk, eks. der er sprunget i kassen.
    kan sagtens afbalanceres til 0.

    men vil stadig hoppe, når man køre over den lille pukkel det laver når karkassen springer


  • #9   18. okt 2019 Så hvordan får jeg fixet det? Det lyder som om det kan være lidt af hvert.

    Skal den bare på værksted og så må de ordne det? Tænker det bliver dyrt i timer hvis de skal teste alt.


  • #10   18. okt 2019 Du kan prøve hjulfabrikken i Søborg. De er rigtig dygtige og har maskiner der kan simulere vejtryk. De kan fortælle dig om der er fejl på dækkene

  • #11   18. okt 2019 Et nyt dæk kan godt være udenfor produktionstolerancer og f.eks. "hoppe". Det giver vibration i rattet/bilen. Men det bør ikke lave rumlelyd. Når der er rumlelyd, tror jeg ikke, at det er defekte dæk. Jeg har selv haft defekte dæk. Helt nye Continental. Første sæt hoppede med 16 Kg. Næste sæt kørte fint men trak til siden.... Suk...det var fandme irriterende. Købt hos Daekonline og de var SÅ DÅRLIGE i de deres reklamationsbehandling. Handler der aldrig igen, måtte have hjælp fra det Europæiske Forbrugerråd, før de gav sig. Sorry offtopic.

  • #12   18. okt 2019 Den jeg havde på min Audi var Goodyear F1 asymmetric 3, også købt hos Deklonline. Dem var der også fejl på.....2 ud af 4 havde fejl i større eller mindre grad. Det gav ikke rystelser i rattet, men vibrationer i hele bilen.

    Rumlelyden er som tidligere skerevet, og som Mikkel også skriver nok ikke et dæk problem. Det lyder mere som et hjulleje.......det kan rumle ret meget når det er defekt


Kommentér på:
Golf 5 ryster på motorvej

Annonce