{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatisk baglys space star
  • #1   17. okt 2019 Det afhænger af om din bilmodel er typegodkendt før 2017 eller ej. Jeg mener at det var fra 2017 at nye typegodkendelser kræver at baglygterne også er tændt som kørelys.

    Hvis ikke kan det ændres mekanisk så de tænder sammen med kørelyset, men det koster naturligvis og er ikke et krav.


  • #2   17. okt 2019 den er fra før 17. håbede bare lige, at der var en smart løsning som ikke krævede en mindre ombygning for at få det til at lykkedes. han må dreje håndtaget når han kører smiley

  • #3   17. okt 2019 Nope ingen krav om kørelys bag på en bil, om det er nye eller gamle regler.

    (Det afgøres af hvilke lys du har på foran om der er krav om lys i baglygter)


  • #4   17. okt 2019 det er ikke kravet som sådan. ejeren af bilen vil bare gerne have lys bagpå, da han hader de andre der kører uden lys


  • #5   17. okt 2019 Forståeligt nok, kørte selv bag ved en igår aftes der var helt mørk bagpå.
    Blinkede til ham, og vi skulle tilfældig samme sted hen, så jeg kunne sige det til ham.
    Men han var jo allerede gasblå i hovedet og udenfor pædagihisk række vidde.
    Og råbte at han havde glemt det...
    Men at køre ti kilometer uden at fatte at der var noget galt, når bagvedkørende blinkede med lyset....
    Det er jo en god ide at sætte en mærkat i bilen som man kan se når man sætter sig Ind i bilen.
    Syntes nu stadig at det er hent ude i hegnet at man har tilladt at køre uden baglys.


  • #6   17. okt 2019 #3
    Der er ikke lovkrav om kørelys bag på, men det er krav om at kørelys bag på i biler som typegodkendes efter 30. juli 2016.

    Men det betyder bare at de bil som sælges og som er typegodkendt herefter automatisk også tænder lyser bag på. Det er ikke et færdselslovs krav.


  • #7   17. okt 2019 Nej men det er dog et krav at de skal være tændt i lygtetændingstiden. ??

  • #8   17. okt 2019 EU krav fra 2011, ingen lys bag på var for at spare strøm og dermed brændstof.

  • #9   17. okt 2019 #7
    Ja det er klart og det gør de også på alle biler, når man tænder nærlyset.


  • #10   17. okt 2019 Ja men det er der jo rigtig mange der ikke kan finde ud af.
    Ligesom defekter eller skidt over sensoren der automatisk tænder det bagpå.
    Når de nu gør det foran, men der er jo rigtig mange der glemmer det.
    Man kunne jo som før i tiden bare køre uden lys overhovedet i dagtimerne, ligesom kravet der kom dengang, med blinklys på siden.
    Altså i miljøets navn, som så mange råber op om...

    En lille strøtanke jeg fik igår... Om miljø...
    Så udenlandske økologiske agurker i en butik, der var pakket ind i plastic.. ??
    Hurra for miljøet og økologien... ??


  • #11   17. okt 2019 Det er ærgerligt med baglyset her. Det tænder fint af sig selv lår det er mørkt. Bare ikke i dagslys.

    Med agurkerne: de holder faktisk bedre med klndom på, og det er mindre belastende at det er med plastik end uden.


  • #12   17. okt 2019 Det er rigtigt at vi bør købe dansk for at mindske transporten også af agurker smiley

  • #13   17. okt 2019 Mr.

    Ja men nu var det her bare en løs pose og ikke det er krympeflex. ??


  • #14   17. okt 2019 De holder bedre pga færre bakterier bliver flyttet over. Er der en rådden agurk i pakken, smitter den ikke på samme måde.

  • #15   18. okt 2019 7 forkert, efter den dato er der krav om lyssensor, altså automatisk nærlys når det bliver mørkt, stadigvæk ikk endogent krav om lys bag på bilen, uden for lygte tændigstiden.

  • #16   18. okt 2019 Regler er at baglygterne skal tændes sammen med kørelyset eller nærlyset hvis man køre med lyssensor.

  • #17   18. okt 2019 #15

    Tror du skal tjekke hvad jeg skrev en gang til. ??


  • #18   19. okt 2019 Ja og det du sagde var forkert, det er krav om baglys som kørelys, dvs uden for lygtetændings tiden. Vel at mærke for nye typegodkendelser.

  • #19   19. okt 2019 Jeg skrev "i lygtetændingstiden"
    Og var ikke møtet på hvad reglerne er for automatisk kørelys.
    Det er et lovkrav at man skal have lyset tændt i lygtetændingstiden.
    Ligegyldigt hvor fancy en bil eller person er.


  • #20   19. okt 2019 Sådan drej lys kontakten så er der lys på hele tiden

    profilbillede
  • #21   19. okt 2019 #20 Jeps. Også når den er slukket....

  • #22   19. okt 2019 Ja det er ligesom en gammel fiat 127 hvis du lader lyset stå tændt på den er der altid kørelys på den

  • #23   19. okt 2019 Det var til Ken P påstand "7 forkert, efter den dato er der krav om lyssensor, altså automatisk nærlys når det bliver mørkt, stadigvæk ikk endogent krav om lys bag på bilen, uden for lygte tændigstiden."

    Og Jo der er krav om lys bag på bilen, uden for lygte tændigstiden på typegodkendelse af biler efter den dato.


  • #24   20. okt 2019 #23 niks smiley prøv at læse reglerne igen.

  • #26   20. okt 2019 #24
    Du har ret i at baglygterne efter ECE Regulativ 48-05, kun skal tænde automatisk på bilen når det bliver mørkt dvs. at der er krav om lyssensor.
    Ikke om at det skal sammenkobles til kørelyset. I det jeg har læst stod der kørelys og ikke nærlys, så jeg har misforstået regulativet fordi det jeg har læst brugte en misvissende lygtebetegnelse.

    #25
    Overhoved ikke fakta er fakta og afhænger ikke af hvem det siger det eller denne uddannelse eller job. Men jeg har da læst nogle love, så lidt mere gennemsnittet ved jeg da.


  • #28   20. okt 2019 #27
    Man kan høre din selvhøjtidelig indstilling holder dig tilbage.


  • #30   20. okt 2019 Du holder dig ikke for god til kritik, så på den positive møde holder det dig ikke tilbage, højst på den negative. Den der ikke laver noget laver ingen fejl.

Kommentér på:
Automatisk baglys space star

Annonce