{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.352 visninger | Oprettet:

Kasper B
Kasper B
Tilmeldt:
6. nov 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ford Fiesta hakker i tomgang når den er kold og dårlig acceleration {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Ford Fiesta fra 2013 benzin som har kørt 92000.
Her for et par uger siden kørte jeg en tur til København og tilbage til Køge igen uden problemer. Da jeg få timer efter skulle bruge bilen, kørte den kun på to cylindre. Det viste sig at et tændrør var stået af på cylinder 3 og jeg skiftede i den anledning alle tændrørene. Efterfølgende har den trukket dårligt under 2000 omdrejninger og hele bilen ryster når den er kold og holder i tomgang. Når den er varm mærker man det ikke ligeså voldsomt men trækket er stadig ikke det samme. Jeg fik lavet en "scanning" af bilen hvor den viste fejl på cylinder 1 og fik også at vide at der var dårlig kompression på cylinder 1 (kompressionen blev vidst lavet elektronisk) 
Jeg fik min mekaniker til at kigge på den og vi endte med at skifte tændspolen på cylinder 1. Dette fjernede fejlen og gav den lidt bedre træk, men stadig ikke optimalt og den ryster stadig.
Den har fået overholdt service og har næsten lige fået skiftet olie, oliefilter og luftfilter. Den har aldrig manglet olie da jeg tjekker det ofte efter jeg har mistet en bil på den måde.
Nogle forslag?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta hakker i tomgang når den er kold og dårlig acceleration
  • Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   18. okt 2019 Hej Jacob.

    Mange tak for svaret. Jeg vil give det et skud.
    God weekend.


  • #3   18. okt 2019 Hvad motor?? Er der skiftet tandrem på den fornyligt(hvis det er en 1.2) kan det ske den skal nulstilles.
    Det er nok en ide med en ren mekanisk kompressionsmåling


  • Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   18. okt 2019 Hej Johan.

    Det er en 1.0, og nej. Det eneste der er skiftet er hvad jeg har skrevet i indlægget.
    Min plan er også at tage den ud til min kammerat for at give den en mekanisk tur.
    Tak for svaret.


Kommentér på:
Ford Fiesta hakker i tomgang når den er kold og dårlig acceleration

Annonce