{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Opel corsa d 1.2 benzin 2007 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en opel corsa d 1.2 benzin 2007 jeg har lige skiftet kæde og toppakning bilen har stået i Ca 14 dage og nu når jeg vil starte den er den helt død der er strøm på og det virker der er ikke noget kontakt med motor og der blinker er F i display i bilen jeg har stiftet krumtap sensor håber det er nogle der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel corsa d 1.2 benzin 2007
  • #1   18. okt 2019 1har bilen været startet efter kædeskift, og kørte som den skulle.
    2 har du prøvet med starthjælp.
    3tørner motor rundt??(kamn være en starter der er brændt af)
    4. Og du har selvf haft tester på, inden du skifter dele i vildskab


  • #2   18. okt 2019 Jeg har haft lader på batteri mens den har stået motor køre ikke den er helt død og tester jan ikke få forbindelse med bilen mere der var ikke nogen problemer før andet end toppakning

  • #3   19. okt 2019 Tjek dit motorrum for nødder etc. Har lige hørt om et lignende problem med en Ford.
    Værkstedet kunne konstatere, at der ingen gnist var.
    Tester kunne ikke få forbindelse til computer.
    Årsag: Mus. Ledningsnet gnavet i stykker.


  • #4   19. okt 2019 Ok nej der var ingen problemer før andet end toppakning og løs kæde vil lige kikke ledningsnet og stik efter igen i dag

  • #5   19. okt 2019 At man harlader på batteri betyder ikke der er strøm på hvis det er klappet sammen

  • Kent L
    Kent L Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #6   19. okt 2019 der er strøm på batteriet har bare ladet det op fordi den har stået et stykke tid

  • #7   19. okt 2019 Drejer motoren rundt når du drejer nøglen, eller gør den ikke.

  • #8   19. okt 2019 Nej det er helt død der sker ingen ting når jeg drejer nøglen

  • #9   19. okt 2019 Så, prøv følgende. Hvis starter kun klikker
    1. Kan motor tørne med håndkraft?!
    2 udmål spænding til starter. Hvis ok, så mål om der er stel.(spændingsfald måling)
    Hvis 1 og 2 er ok, så død starter


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #10   9. apr 2020 Hej Johan

    Jeg ville høre om du har kendskab til sådan en motor.?

    Det er min fars bil; jeg kan se der er olie på kølervæskebeholder og skum på oliedæksel (låg)
    Styrekæden lyder heller ikke godt..

    Jeg har også sat en mekaniker igang ( han skal start på den Lørdag)

    Mekaniker mener : der er ikke problem i toppakning for der kommer ikke tryk på kølervæske dermed koger den ikke..

    Han mener : hvis kæden , ventilpakning samt bundkar-pakning bliver skifter vil det være over..

    Hvilket jeg synes lyder ikke helt rigtig, han vil ikke se om toppakning har fået skade pga. et eller anden grund så som om der er ræven eller den har fået lille gennemrejse mellem olie og køler..

    Så mit spørgsmål er: hvem har ret eller har du eller andre som kan fortælle mig om det..?

    Forresten bilen er Opel Corsa 1.2 2007 og har kørt 200.000 km nu.
    Min far er første ejer og han vil ikke ofre meget på den hvis det kommer til koste ham en formue..

    Jeg har prøvet på at forklare kort som muligt men hvis du/i har andre spørgsmål vil jeg meget gerne besvar med glædelig..

    Hilsen Chris


  • #11   9. apr 2020 Hvis der er olie i køleren, så der noget galt, kondens/mayonaise ved olieprop er normalt ved småture

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #12   9. apr 2020 Ja Olieprop er ligesom mayanoise.. og ja mange korte by ture..

    Og ja olie er der ved køler.. Men bilen kører normalt og koger ikke..

    Mekaniker siger ; der er pakning ved vandpumpe når man skal skifte kæden og pakning til den vil den holde op fordi motor koger ikke og tilføjer at han har set dette før..

    Så jeg har ladt ham ta over, nu har han ansvaret.. for jeg sagde hvis ikke det bliver lavet at den ikke holder op med blande olie til køler må han æde den ture.. for jeg har også forslået ham at jeg er villig til betale for det men han mener stadig det er ikke toppakning.. Så vi får se.. skal nok skrive resultatet smiley



Kommentér på:
Opel corsa d 1.2 benzin 2007

Annonce