{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.430 visninger | Oprettet:

H K
H K
Tilmeldt:
20. okt 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

BMW M550d f11. Xdrive, fordeler gearkasse kaput {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg erhvervet mig en m550d xdrive. Den havde 19” med vinter dæk.
Så jeg købte m434 fælge til den, desværre findes den kun i 20” med 245/35/20 8,5j
275/30/20 9j. Så hakkede den ah. til. Satte 19” fælge på igen, var der ikke noget at bemærke (for mig, jeg var novice)
Kørte til Hurup & Nielsen i Lynge, Peter kørte en tur, og sagde det er xdrive der er gået.
For at være helt sikker, kom med 20” fælge i morgen. Han testede og sagde det er xdrive.
Nu venter jeg svar fra reklamation, så jeg ka får den skiftet. Koster lige omkring 30.000
Køre med 19” og kan godt mærke det nu, især ved hurtig acc.
Jeg har hørt at man ska skifte alle fire dæk samtidig, ellers ka xdrive ikke finde ud af det(mine er nye dæk og fælge, men jeg ved ikke hva for nogen dæk og fælge den har kørt med før mig) Så siger min logik også, at xdrive vil blive belastet meget mere med uens dæk bredde. Men, det er org. BMW fælge. Jeg har også hørt at man ikke må køre med forskellig dæk bredde hos Audi quattro.
Jeg har i den grad fortrudt at have købt 20” fælge som har forskellig dæk bredde.
Men de fleste m550`er jeg har set, har m434 fælge, den er nærmest født med den.
Hvis man vil have 19” fælge, er der kun 3 at vælge i mellem.
Jeg tænker bare, det ka der ikke være rigtig, at BMW ikke har fundet ud af det ikke funker med 20” forskellig dæk bredde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M550d f11. Xdrive, fordeler gearkasse kaput
  • H K
    H K Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   20. okt 2019

    profilbillede
  • #2   20. okt 2019 Det eneste krav du skal overholde, er at dækkene skal have ens rulleomkreds. HELT ens...

    Det kunne de godt have fortalt dig.


  • #3   20. okt 2019 Det er under 1% i forskel i rulleomkreds, det tvivler jeg på at det har nogen betydning.

    Havde dækkene været samme rulleomkreds, hvad sker der så efter 10 hårde accelerationer, der bliver bagdækket slidt mere end fordækket?

    Det med bredden, ved jeg ikke noget om.


  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #4   20. okt 2019 BMWs fordeler gearkasse har det bare med at gå i stykker. evt. søg lidt i gruppen "BMW Crowd - Danmarks største BMW fællesskab" på facebook. så vil du se der er en del som for den skiftet.

    Har du kigget på fører dørstolpen? der bude være et klistermærk med hvilket dæk størrelser BMW forventer bilen anvender.


  • H K
    H K Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   20. okt 2019

    profilbillede
  • H K
    H K Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   20. okt 2019 Det er hvad BMW anbefaler. Men, mekanikerne siger 20” uens dæk bredde slider meget på xdrive. Det er bare mærkeligt at BMW ikke har videreudviklet det, så det holder efter så mange år.
    Jeg har søgt på nettet om det, og det er meget begrænset info. Derfor har jeg ville dele mine erfaringer med andre.


  • #7   20. okt 2019 Dit valg af fælge og dæk er der ikke noget galt med ifølge lablen.

    Mon ikke mere det er "højre foden" der slider på systemet smiley
    Nu har du jo ikke haft bilen fra ny, så hvem ved måske har den været chippet.


  • #8   20. okt 2019 Er ik ret meget inde i BMW men vi havde en nyere x5 på arbejdet (lille uautoriseret værksted) der hakkede helt vildt når den sku trække. Kunden mente det var kommet efter han havde fået nye bagdæk på (samme størrelse som de gamle) på et dæk værksted. Da jeg selv køre Audi quattro ved jeg at nye bag dæk og slidte for dæk vil lave ballade på en Audi. Prøvede så at sænke dæk trykket bag på og øge dæk trykket for det gjorde så at hakkeriet blev meget være. Prøvede så omvendt med dæk trykket og ved 1.7 bar i fordæk og 2,7 bar i bagdæk kørte bilen perfekt. Anbefalede kunden nye fordæk af samme fabrikat og model som de bagdæk han havde fået på.

  • H K
    H K Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   20. okt 2019 Det også det jeg fik vide, BMW`s xdrive ska have 4 nye dæk, ellers gå det ud over fordeler gearkassen. Især med 20”

Kommentér på:
BMW M550d f11. Xdrive, fordeler gearkasse kaput

Annonce