489 visninger
|
Oprettet:
v8 {{forumTopicSubject}}
hvad er det der er så specielt ved en v8 motor, jeg kender godt lyden og det med dens moment, men hvorfor er det så speciel eller omtalt ?
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 201 Svar: 3.310
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 3 Emner: 526 Svar: 3.894
Og så det lyden man står jo og bliver helt forelsket;)
jul 2005
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.462
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 3 Emner: 526 Svar: 3.894
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Du har også mere moment, men det skyldes lige så meget den større volumen, som flere cylender.
Men ja, alt mellm 30-50´erne indtil oliekrisen blev lavet med v8..
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Man har bare mulighed for at lave en krumtap med 90 graders krumtap's slag i stedet for 180 grader som i en 4 cylinderet og derfor kan man opnå bedre balance.
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Ja du har ret i at en cyklus har 4 takter.
Men hvor mange takter har du på f.eks. 1000 Revolutions? Du har dobbelt så mange på en 8, som på en 4
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Cool nok. Jeg var nok ikke helt klar i min formulering.
Men ja, der er kun 4 takter på motorene idag. Nogen få 2 takter lever vist endnu (wartburg f.eks).
Men v8 erene går jo jævnere når der er flere cylendere..
nov 2005
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 3.258
v8