{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.797 visninger | Oprettet:

Charlotte S
Charlotte S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Bagbro Peugeot 206 - igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige ved at gå op i limningen over min Peugeot 206 Hdi+ smiley

Den er fra 2011, har kørt 216.000, og jeg har haft den fra ny.

Der har været ALT i vejen med den, og nu skal jeg gud hjælpe mig have skiftet bagbro - for 2. gang!
Fik den skiftet i 2015, hvor den kun var 4 år gammel og nu er det så galt igen.
Dengang betalte Peugeot det halve.

Mekanikeren lader ikke til at synes det er særligt urimeligt.....

Er der nogen der har erfaringer med dette? Eller er jeg bare verdens mest uheldige bilejer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagbro Peugeot 206 - igen igen
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   1. nov 2019 Det er bare et skod design de har..
    Få smidt smørenipler i, og få dem smurt regelmæssigt,.. Mener ikke at org har dem, hvilket er en af grundene til at det går galt.

Og kan ikke huske hvem der sælger dem, da det snart er et par år eller 5 siden jeg sidst skiftede en.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#2   1. nov 2019 Må indrømme jeg nærmest er analfabet hvad biler angår.
    Er det noget jeg kan foreslå mekanikeren?

Jeg skulle have solgt den da den var nysynet i marts - øv!

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   1. nov 2019 Jamen sådan en bagbro holder kun ca 4-5 år, det er skodbilen over skodbiler. Skrot lortet, så ingen andre så døjes med den.

• Bjerggaards

#4   1. nov 2019 Du kan høre om han ved noget om det..
    Mener at vi købte dem forberedt, eller med niplerne, så det bare skulle smøres..

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#5   1. nov 2019 4-5 år det er da det værste jeg har hørt. smiley
    Når jeg har spurgt andre hvor tit de har fået skiftet bagbro kigger de dybt forundret på mig - ALDRIG!
    Jeg har haft mekaniker regninger for 65.000 (udover alm. dækskifte) på de 8 år jeg har haft den - det er både første og sidste gang jeg har en Peugeot!

• Bjerggaards

#6   1. nov 2019 206 ejere som aldrig har fået skiftet bagbro!?
    De har bare været heldige, det er en født defekt de har!

Men hvis du har brugt 65.000kr på rep, af en 8år gammel bil, så har det også bare været en mandags bil, og ville nok også bare sige, tag tabet nu, og skrot den.. smiley
    Eller sælg den, og vær ærlig omkring de fejl du kender, og sæt prisen fornuftigt

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#7   1. nov 2019 Nej det er ikke 206-ejere, bare venner og bekendte som har alle mulige andre biler:)

• #8   1. nov 2019 Så har de andre bilejere bare noget andet at døje med. Alle biler har deres skavanker, og på 206 er den største nok bagbroen

• Bjerggaards

#9   1. nov 2019 Nåårh ok, så forstår jeg det bedre.
    For dem som har den form for bagbro monteret, er det en kendt lidelse.
    Ikke kun 206ére.. Men er kun de franske som jeg lige kan komme på, som har fået monteret dem smiley

• #10   1. nov 2019 Min Saxo vts kører på 17. år med den samme bagbro. Dog monteret med nipler, disse er monteret før jeg købte den.
    Intet holder evigt hvis det ikke vedligeholdes...

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#11   1. nov 2019 Jeg tror I har ret i at jeg skal skynde mig at komme af med den.

Desværre har jeg lige fået spritnye vinterdæk på idag fordi den åbenbart ikke har været sporet ordentligt, og har spoleret et sæt dæk fuldstændig siden marts - efter skift af styrekugler og kardanaksel.
    Det er ved at have udviklet sig til en ren farce! Jeg bruger autoriseret værksted. Denne gang dog et nyt, da det forrige er gået konkurs.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#12   1. nov 2019 Jeg har passet hvert eneste service til punkt og prikke smiley

• #13   1. nov 2019 Hvad skal du give for det? .ved der er flere firmaer her nordJylland der udskifter dem til ca 4000 kr med bagbro.og de sætter den model med smøre nipler på. og har også selv skiftet nogen stykker hvor jeg gav lidt under 2000 kr for en ny/renoveret bagbro. Så det ikke en specielt dyr ting.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#14   1. nov 2019 Tak Freeway. Har ikke fået en pris endnu - men det vil jeg da lige have i baghovedet. Det var betydeligt dyrere sidst jeg fik det skiftet.
    Var bare nødt til at få skiftet dækkene idag, da hele bilen rystede bare jeg kom over 50 km/t. De havde ingen lånebil, så nåede ikke at tænke over om jeg overhovedet skulle gøre noget.
    Vi skal tales ved igen mandag, og jeg havde faktisk tænkt at Peugeot skulle have været presset til at give noget til det ligesom sidst - men hvis I siger det er helt normalt, er det nok ikke realistisk.

• Kompressor Knud

#15   1. nov 2019 Det er en design fejl fra fabrikken, dem med smørenipler holder meget bedre. Men kun hvis de bliver smurt, og det er ikke med i et normalt service.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#16   1. nov 2019 Det er da utroligt at man skal være klogere end mekanikeren, for at få en ordentlig behandling. Tak for info

• Kompressor Knud

#17   1. nov 2019 Mekanikeren lever af at du kommer tilbage, og nogle er ligeglade om det holder, bare du kommer tilbage og lægger flere penge. Mekaniker skal jo kun stå inde for kvaliteten i 2 år.

• #18   1. nov 2019 Billigbagbro.dk han kan skifte den i en fart til okay billig pris.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#19   1. nov 2019 @KompressorKnud det har du nok ret i, men det må været ret kedeligt kun at have sure, utilfredse kunder

@ningo Tusind tak, det er da lige ham jeg skal have fat på. Det kan den lokale mekaniker næppe hamle op med:)

• #20   1. nov 2019 1).
    Få skiftet bagbroen ved alle andre end det værksted du har brugt feks som foreslået her i tråden.

2). Vis dig aldrig på det værksted der har sporet bilen forkert igen.

3). Kør indtil næste syn og vurdér.

-Har haft Citroën Picasso med samme type bagbro. Den lignede en skævbenet ko bagfra da den blev kylet. Forsøgte selv at reparere den for at skifte lejerne - men fik aldrig adskilt det hele, det sad som svejset sammen og kylede simpelthen bilen.

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#21   1. nov 2019 Tusind tak for jeres gode råd og opbakning.
    Mit tidligere værksted er gået konkurs - synes ellers jeg har gjort hvad jeg kunne for at holde dem i live! smiley
    Jeg ofrer en billig bagbro på den nu, krydser fingre for den holder et års tid endnu - og begynder at finde ud af hvad jeg skal købe istedet.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #22   1. nov 2019 8000kr i snit om året, er ikke galt hvis det inkludere service, bremser, SYN m.m
    Det koster hvis man skal have andre til at lave arbejdet.

• #24   2. nov 2019 Når man kører så mange km som du gør.. har du vel lagt 1 kr pr km fra til rep ..... Men det glemmer folk at man skal..... Du er én af dem !

• Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    nov 2019

#25   2. nov 2019 Nu er det ikke et spørgsmål om jeg kan betale regningen!!
    Har haft LANGT flere reparationer på denne end mine tidligere biler, og det er blevet til en del på 35 år som bilejer.

1 kr. pr. km. til reparationer - så er jeg jo nærmest sluppet billigt:)

• #26   2. nov 2019 Bagakslen er et STORT problem, Det samme er partikelfilteret, EGR ventilen og turboen på PSA modellerne. Nu har de fået en 3 cyl motor med vildt højt olieforbrug... smiley ..
    Jeg har fået skiftet 3 gearkasser på garantien.. Så jeg er OBS på alt...!

• #27   3. nov 2019 Øh? Skulle EGR og partikelfilter være problembørn for PSA som også ligger i Ford og Volvo m.fl.? DET håber jeg så ikke, da det netop var en af årsagerne til vores udskiftning.
    Diesel skulle være bedre og mere driftsikkert?!

• #28   3. nov 2019 EGR ventil, turbo, dyser, gløderør og partikelfilter er en stor kilde til fejl.. Dyserne og gløderør kan tilmed sidde så fast at topstykket skal af....

• #29   3. nov 2019 Min mors 206 sw har også smidt en små 3 bagbroer smiley abselut helt normalt for dem, bare dårligt design. alle biler har sine dårlige designs, golf 3 benzinpumpe. passat 1.6 gearkasse. polo 6n2 gear kasse, peugeot 206 modeller bagbro og egr ventil.
    og mange andre biler med forskellige fejl smiley
    ligemeget hvad bil man køber er der ikke en der er perfekt. samme med mennesker du finder aldrig en person der er perfekt.
    men ja bagbro fejlen er en dyr fejl da de koster lidt.

• #30   4. nov 2019 Ja i de 18 måneder jeg havde min 206 fik jeg skiftet bagbru på den 1 enkelt gang

• #31   5. nov 2019 Havde en 206 gti i over 4 år. Den fik først skiftet bagbro med 186.000km. Det kostede 4000kr.
    Nåede da at kører 65.000km i den.

• #32   5. nov 2019 Den bagaksel kræver nogle smørenibler og motion af bagakslen. Så hvis bilen står stille meget af tiden, "gror" skidtet fast.. Bruger man brede fælge/dæk belaster man også bagakselen unormalt...hvilket går galt...

Kommentér på:
Bagbro Peugeot 206 - igen igen

Annonce