{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Vindues visker på hurtig visk stopper ikke ved meget regn {{forumTopicSubject}}

På min 3BG'er er jeg regelmæssigt ude for at viskerne bliver ved med at kører hvis at jeg fx vipper viskerarmen ned for bare lige at viske en enkelt gang. Så kan jeg sætte den på interval og lade den kører et par gange og så er alting i orden igen.

Er det relæet der er ved at være slidt eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vindues visker på hurtig visk stopper ikke ved meget regn
  • #1   4. nov 2019 Det er nok nærmere selve viskerarmen der er slidt smiley

  • #2   4. nov 2019 Simon N, også selvom at det kun sker når at det regner meget??.

  • #3   4. nov 2019 Godt spørgsmål! Har du prøvet i tørvejr? Tænker ikke at mængden af regn har noget at sige.

  • #4   4. nov 2019 hvis den har sådan en kasse med 2 relæer, til visker
    så er det nok det ene relæ der er brændt
    vi har kodet nyt relæ i den boks på et par biler på arbejde.

    selve boksen med de 2 relæer koster kassen.
    men man kan løse selve relæer ud af et normal arbejds relæ og løse i den boks.
    hvis den har den type


  • #5   5. nov 2019 Vi havde en Skoda Octavia, der også havde visker-parkerings-problemer. Jeg startede med at købe et nyt relæ og skifte det ud. Det blev problemet værre af! Så satte jeg mig ind i hvordan systemet virker. Viskermotoren trækker en lille gearkasse. Mange omgange på motoren drejer udgangsakslen én omgang. På udgangsakslen sidder en slæbering (under indkapslingen). Når viskerne er tændt, så får motoren strøm konstant. Når viskerne er slukkede så får viskerne strøm gennem slæberingen på 340 gr. af en omdrejning.
    De sidste 20 gr. er parkeringsområde. Når du slukker viskerne så fortsætter viskermotoren på den langsomme hastighed til parkeringsområdet. Så slukkes der for motorstrømmen, og motoren stopper helt - normalt. Hvis ruden er meget våd, så friktionen lav og motoren taber ikke omdrejningerne helt. Så når den FORBI parkeringsområdet - og tager viskerne en tur til. Det ville jeg ikke gøre noget ved. Man skal jo ikke stoppe viskerne helt, når man kører. Når man stopper bilen/motoren, så slukkes der også helt for strømmen til viskerne. Vores Skoda havde det modsatte problem. Når man slukkede for viskerne, så stod de og huggede nogle gange i parkeringsstillingen. Det viste sig at være for stor friktion i viskerarmsakslerne. De kunne ikke smøres, så jeg endte med at skifte hele visker-arms-leje-arrangementet og genbrugte viskermotoren. Så virkede viskerne, som de skulle. Jeg håber, at denne forklaring er forstålig?


Kommentér på:
Vindues visker på hurtig visk stopper ikke ved meget regn

Annonce