{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.414 visninger | Oprettet:

Kia Picanto 1,0 - 2013, Ventiler støjer {{forumTopicSubject}}

Vedr. Kia Picanto 1,0 8/13 3 cyl. 165000 km.

Hej, jeg har tidligere under Kia Picanto 1,0 knastkæde rasler, fået gode råd.
Men nu siger værkstedet, at det ikke er kæden der støjer men ventilerne!
Så hvad nu?

Tidligere tråd: https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1795126-kia_picanto_1_0___knastkaede_rasler

Gode råd modtages


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Picanto 1,0 - 2013, Ventiler støjer
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   8. nov 2019 Renovering af topstykke og ny kæde, så er den iorden igen.

  • #2   8. nov 2019 Og et bud på udgiften til ovenstående?

  • #3   8. nov 2019 #1 bud vil nok koster tæt på 10k

  • #4   9. nov 2019 Har nu aldrig hørt at de skulle ha problemer med ventilerne. De plejer at støje fra kæden. Meget kendt problem. Og så er der også set en del hvor topstykket bliver skævt. Så bliver de utætte på bagsiden af motoren. For det meste i gearkasse siden. Er især set på dem der kører på motorvej meget.

  • #5   10. nov 2019 Ok, prøver at tjekke op på motor søndag

  • #6   12. nov 2019 @Thomas J. Jeg har tjekket topstykket visuelt udvendigt for olie og vand lækage. Der er intet at se bortset fra lidt almindelig sveden.
    Mener at 1,0 3-cyl. motoren har skiver til justering af ventilerne, altså ikke hydrauliske som på 4 cyl. 1,25 motoren.
    Kan det evt. være skiverne der skal skiftes til anden tykkelse, eller en defekt fjeder? den har trods alt kørt 165000 km, nok mest motorvejskørsel.


  • #7   12. nov 2019 Jo er rigtigt at den skal justeres med shims. Men er en kæmpe omgang. Knaster og kæden skal af. Og så skifter man kæde og strammer samtidig.
    Har sen fået skiftet kæde på den på et tidspunkt? Er det et Kia værksted der har sagt det er ventilerne der støjer?


  • #8   13. nov 2019 Den har mig bekendt aldrig fået kæden skiftet. Den ene værkfører siger det er kæden, den anden siger det er ventiler eller noget i toppen. Begge er ansat hos Kia, så jeg er lidt i vildrede. må prøve et andet værksted. Har kun kørt 400 km i bilen, og den trækker fint, men tikker og rasler fra tomgang og op til 1800 rpm.

  • #9   13. nov 2019 hvis jeg var dig vil jeg ikke køre i den så længde kæden mistænkes. smiley kan de ikke se timing af krumtap og knast vis tester. kan du iværtifald på en Toyota

  • #10   14. nov 2019 Hvis den aldrig har fået kæde før så holder jeg på det er kæden. Har skiftet nogle kæder der kun har kørt 50 tusinde som der støjede.
    Man kan ikke se hvordan knasterne står med tester.
    Men af med topdækslet og drej den i top på cylinder 1. Så er der 2 mærker på knasthjulene der skal stå ud for hinanden.
    Men drej endelig ikke motoren baglæns med en kæde der måske er for lang. Så hopper den over.


  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #11   28. jan 2020 Du skal bare skrotte bilen den er lige så ubrugelig og skod som dine inputs her i forummet;)

  • #12   29. jan 2020 @11. Jonas, nu du snakker skod, så har du lige begået endnu et selvmål. Men tak for dit informative svar.
    Ps. Hvordan går det med piggene på dine hjulbolte?


  • #13   29. jan 2020 smiley

  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #14   7. aug 2020 Fandt du en løsning?

  • Christian  C
    Christian C Tilmeldt:
    maj 2021

    Svar: 2
    #15   7. maj 2021 Hej Michael

    Fandt du en løsning.



  • #16   7. maj 2021 Ja, bilen blev solgt til en opkøber. Den blev for dyr at reppe. Kia skulle have 25K+ og så var der noget med nye stempler og stempelringe, kruptap-lejer og plejlstænger som kom oveni.

  • Christian  C
    Christian C Tilmeldt:
    maj 2021

    Svar: 2
    #17   7. maj 2021 Ok. Hvor langt havde den kørt da du solgte den.

    Gik den i stykker eller solgte du den.


Kommentér på:
Kia Picanto 1,0 - 2013, Ventiler støjer

Annonce