{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Teste MAP sensor peugeot 1.6 hdi {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogen der ved hvordan jeg tester min mapsensor?

Jeg har haft en tester på.

Ved slukket motor 100kpa (atmosfærisk tryk)
Ved tomgang 100kpa (burde den ikke reagere på at bilen er tændt)

Når jeg kører i bilen følger Map sensoren nogenlunde med omdrejningerne op til 250kpa.

Jeg har målt på selve sensoren.

Ved slukket og tændt motor er der ca 2.5 volt på signalledningen. Nogen der har nogle reference værdier.
Hvis jeg pumper med en vacuum pumpen kan jeg presse den op på ca 4.5v

Jeg har googlet mig selv ihjel men kan kun finde noget om benzinmotor.

Her skal den stå på 1v - 1.4v i tomgang og stige til ca 5 volt ved acceleration.

Hvordan er det med en turbo diesel?

Bilen virker sløv omkring 3100omdrejninger og virker som om den holder igen.

Partikelfilter er renset
Turbo skiftet
Maf skiftet
Dyser renset
Benzinfilter skiftet
EGR blændet


Håber i kan hjælpe.





Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teste MAP sensor peugeot 1.6 hdi
  • #1   19. nov 2019 Diesel har ikke vacum i indsug, derfor du har samme udsving ved tænd/tomg,,, at du har pumpet op til 4.5v er fint, det er max,
    Og at dit ladetryk går op til 250kpa, viser den lader med 1.5 bar, også ok i mine øjne.
    De nye ting, er de nye, eller andre du havde liggende...og hvilket fabrikat...
    Men du er nød til og køre en tur med realtidsdata, og sammen holde med det som bilen vil ha, og hvad den reelt gir...

    Luftmassen i tomg, med lukket egr skal være 400-450 mg/h. Og ved 200kpa ladetryk, skal den være 8-900. Det kan ske din manifold er revnet. En svaghed.


  • #2   19. nov 2019 Hold da kæft et fedt svar Johan

  • #3   19. nov 2019 Det var en renoveret turbo men ellers ja så var det nye ting

  • #4   19. nov 2019 Maf viser 400 ca i tomgang.

    Jeg prøver at køre en tur i morgen med live data.

    Det er kun maf jeg reelt har skiftet. En uoriginal.

    Jeg kigger på ladetrykket i morgen.


  • #5   19. nov 2019 Mange tak for svar. Så har jeg da lidt at gå med i morgen.


  • #6   19. nov 2019 Og luftfilter er skiftet i samme omgang smiley

  • #7   19. nov 2019 Tjo der er 7000km tilbage til service. Der blev det skiftet. Men jeg kunne vel pille det ud bare for at teste om det kunne ha en indvirkning.


    Kan jeg trykteste hele systemet ved at sætte tryk på indsugningen til turboen? Og på den måde teste om manifolden er utæt?


  • #8   19. nov 2019 du kan tjekke om din egr lukker tæt ved at holde en hånd for indsugingen, dør bilen er den tæt smiley

Kommentér på:
Teste MAP sensor peugeot 1.6 hdi

Annonce