{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Vælge fælge af god kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Der er jo en masse omkring fælge, størrelser etc. men det er uinteressant i denne sammenhæng.

Jeg skal have hjul, der holder godt, er lette, afbalancerede etc.

Hvordan finder jeg noget om det? Styling er jeg lidt ligeglad med, og det bliver 15 tommer, som der sidder på nu. Jeg vil bare have nogle fælge der holder godt, og hvis der er noget, der er en jungle, så er det fælgmarkedet! Hvordan ved jeg om det er gode fælge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vælge fælge af god kvalitet?
  • #1   24. nov 2019 kvalitet og pris går hånd i hånd. så alt efter hvad dit budget er. Men ville finde nogen du syndes ser godt ud og så gør noget google søgning på mærket.
    og holde sig fra fælge med blank poleret områder, ire hurtigt når klarlakken får lidt skader.
    og for at gør det nemt at holde rene og passe på dem, så giv dem en gang Gyeon fælg coating inden de monteres på bilen

• #2   24. nov 2019 #1 jeg er enig i at det TIT går hånd i hånd, men ikke altid. Og ofte er det jo også meget med design.

De må være nok så kedelige og anonyme det skal være. De skal dog kunne holde til vejret og ikke komme til at ligne dem jeg har alt for hurtigt.

• #3   24. nov 2019 Hvis det kun er holdbarhed, som du er interesseret i og er ligeglad med udseendet... Hvad er der galt med et sæt stålfælge så? De klarer vejret bedre end alu?

• #4   24. nov 2019 #3 Der er absolut intet i vejen med stålfælge, hvis det er bedre? Hvis de er mere holdbare end alu, så er det måske bare det jeg skal have. Men der gør det sig vel også gældende, at der er forskellig kvalitet?

• #5   24. nov 2019 Har lige læst lidt på det, og alu har den fordel at de er lettere. Det er jo både godt for komfort og brændstoføkonomi, så det er nok primært det jeg vil se efter.

• #6   24. nov 2019 Har lige vejet en original 15 tommer VW Up fælg og en 16 tommer uoriginal stålfælg til en Mercedes. Alu vejer 7,97 kg, stål 7,93... Og en stålfælg i 15 tommer vil med garanti veje endnu mindre...

Så det du har læst, passer vist ikke helt smiley

• #7   24. nov 2019 Men jeg har originale 17" alufælge på min 20 år gammel Galant, som står som nye, uden et eneste irrede sted. De har heller ikke fået en eneste ridse. Så det er nok det vigtigste - lige meget hvor dyre og super holdbare fælge du køber - sørg for at de ikke møder kantsten på sin vej. Ellers falder lakken fra hinanden ret hurtigt...

• #8   24. nov 2019 Jamen jeg er helt åben for at smide stålfælge på. Man kan sige at med 15 tommer, er man ikke ret sårbar for kanstensmærker, men alligevel. Det ser ud til, at stålfælge skal overvejes kraftigt.

• #9   24. nov 2019 Jeg kan godt følge dig i lette fælge måske giver flere km pr liter

Men omvendt, så er der altså også en del andre faktorer der spiller ind. Særligt dækket har nok faktisk endnu større betydning

Derudover så er der ret meget dæk når man kører 15" alu, og derfor er vægten på dem sikkert tungere end er sæt 17"

Jeg ville nok bare gå på gul og gratis, dba og facebook marketplace. Der findes masser af brugte dæk og fælge, og for 1000-2500 kr kan du få et sæt med lidt mønster tilbage på dækkene og hvor alufælgene sikkert fint klarer 5 år mere

• #10   24. nov 2019 Hvis du er tilfreds med designet på de fælge du har nu men at de bare er blevet grimme, så ville jeg 100% bare få dem pulverlakeret!
    Det holder bedre end vådlak og er billigere end at købe nye fælge.
    De 18" vinterfælge jeg har til min BMW er ved at være lidt trælse at se på, men de bliver pulverlakeret når det er ved at være tid til dækskifte.

MVH Simon

• #11   24. nov 2019 Jeg vil tro at alu- og stålfælge i samme størrelse vejer ca det samme. Stål er stærkere end alu så der vil typisk være mindre materiale.

• #12   24. nov 2019 Vores bil kører ikke længere på dens 17" vinterdæk fremfor de 19" sommerdæk, begge originale fælge
    Men der er selvfølgelig mange ting der påvirker det, vinterdækkene er smallere, der er formentlig mere rullemodstand i vinterdækkene, det er koldere når vi har vinterdækkene på osv smiley

Men hvis du er ligeglad med udseendet så køb stålfælge, men kan ikke forstå du er så bange for at fælgene ikke holder? Jeg har aldrig ødelagt et fælg smiley

Kommentér på:
Vælge fælge af god kvalitet?

Annonce