v5 luftmassemåler, lav tomgang {{forumTopicSubject}}
Står med en Golf v5 fra 98 som går lidt sjovt i motor.
Uden luftmassemåler køre den fint, men står meget lavt i tomgang og har masser af trækkraft.
Men med luftmassemåler tilsluttet går den ikk så skide godt igen, ved overhaling med fuld gas dør motor lidt ud og næsten mister trækkraften, Dette sker også hvis man driller gaspedalen imens den står stille.
Har skiftet til ny luftmassemåler, men med samme resultat, dog ved jeg ikke om computer skal nulstilles før luftmassemåler virker igen?
Tændrør er også skiftet og alle tændings dele gået igennem, samt test af kompression.
Har kørt i den en lille uges tid før jeg valgte at stille bilen, samt den første rejse hjem til mig var på næsten 200km, ingen problemer.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.056
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
dec 2016
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 40
Men start med og få læst fejl ud..
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.056
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Jeg tænker måske map føler kan drille...
Utætheder kan mange gange findes ved, med startet motor i tomg, og tage slangen af ved luftfilter, og kvæle med håndfladen, hvis den kører videre, er det på falsk luft... Mange gange kan man høre hvor den suser fra..
Men hvis det er et uheldigt sted, kan motorens vacum suge utæthed tæt ved denne måde... Men prøv. Ideel tæt, skal hånden side fast 3-5 sekunder efter bil er gået ud
v5 luftmassemåler, lav tomgang