{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Rex
Rex
Tilmeldt:
17. aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198

Skift af kaliber, skiver og klodser {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal smide et big brake kit på en ibiza 6j cupra fra 2013. Ved udskiftning af kaliber og skiver samt klodser og nye bremse slanger i metal, skal der benyttes noget special værktøj og skal abs blokken udluftes ? Evt. Nulstilling? Nogen der kan være behjælpelig hvilket ting man skal ha til rådighed, og kan carly odb bruges hvis der noget der skal nulstilles
Jeg har obdeleven pro og mobil scan til rådighed

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af kaliber, skiver og klodser
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   11. dec 2019 Abs blokken skal udluftes ja.

  • #2   11. dec 2019 Sådan noget udluftnings udstyr fra Biltema eller autohøyer kan det bruges?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   11. dec 2019 Ikke til abs, der skal tester på imens. Men ellers jo, men du skal have aktiveret abs inden du kan lufte ud på normalvis.

  • #4   11. dec 2019 Kompressor knud.
    Abs skal da ikke udluftetes? Det er da bare som at skifte en Caliper? Vil mene man bare skal udlufte som normal. smiley


  • #5   11. dec 2019 Find en pind og trykke bremsepedalen lidt ned, når du skiller bremser af, så løber der ikke væske ud, og man skal kun lufte ud,for det der er skildt ad.

    det gør vi altid på arbejde,

    der kan nemlig ikke løbe bremsevæske ud når bremsepedalen er, lidt ned tråt


  • #6   11. dec 2019 Man kan vel også bare sætte en klemme på slangerne.

  • #7   11. dec 2019 man kann risikerer og ødelægge slangen ved og trykke den flad.
    man kan ødelægge de tråde der er som forstærkning.

    og nogen vw'er ha tynde stive slanger bag, som ikke rigtig tåler og blive klemt, de rette sig ikke helt op igen.

    så det kommer and på, i hvor god en tilstand slangerne er.

    men det er nemmere og bedre og sætte en sund i mellem forsædet 8g lige tryk pedalen 2~3 cm ned, så kommer der heller ikke mere væske ud end ved og klemme slangen.

    ulempen er på nogen biler lyser bremselyset så
    men så hiver man sikringer til bremselyset


  • #8   11. dec 2019 Jeg bruger nu bare en klemme, og på vw gør jeg det bare ved bagbroen.
    De skal jo ikke klemme tæskes sammen, men bare bremse væsken
    Trådene i slangerne er jo nok lavet til det store tryk man udøver med et tryk på pedalen inklusiv en bremseforstærker, rigtig mange gange hver dag.
    Men godt vi alle gør tingene forskelligt

    Men du har da helt ret i at slanger og rør ude ved baghjulene på bla. vw er noget konstruktivt og uholdbart lort. ??


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #9   11. dec 2019 Nu skulle der jo også nye slanger på, så kan man ikke bruge en klemme.

  • #10   11. dec 2019 Det havde jeg lige overset.... ??
    Men man burde jo kende sin bil og ikke mindst de testere og programmer man bruger

    Og man kan jo alligevel skifte bremsevæske helt ved samme lejlighed. ?? .


Kommentér på:
Skift af kaliber, skiver og klodser

Annonce