{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Elektriske problemer Skoda Superb Combi 2012 {{forumTopicSubject}}

Har fået et underligt problem med min Skoda.
Central låsen virker kun på baggage rummet og benzin dækslet. Samtidigt får jeg advarsel om at det dynamiske kørelys ikke virker.
Endeligt ser det ud til at blinklys ikke virker hvis man bruger armen, men den blinker lystigt når jeg trykker på fjernbetjeningen.

Troede først at det bare var central lås, så tænkte sikring-relæ-comfortmodul-elmotor.
Sikring er ok, og jeg opdagede de andre problemer. Lige nu tænker jeg at det er stelledningen (får jeg tjekket i weekenden). OBDII giver ikke nogen fejl fra sig, og har desværre ikke adgang til VCDS (burde nok skaffe mig sådan en bandit).

Nogen gode råd, evt nogen der ved hvor stel forbindelserne sidder på sådan denne type bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriske problemer Skoda Superb Combi 2012
  • #1   13. dec 2019 Kig i gummi gennemføringen i døren . Førersiden
    Udmål
    adskil


  • #2   13. dec 2019 Will do takker.
    Dvs jeg skal forvente at se flossede kabler eller lign i enten fører eller passager dør.

    Tænke også at det er et underligt sammenfald af ting der holdt op med at virke på en og samme gang.
    Forhåbentligt har jeg også tid til at lokalisere relæet, ikke at jeg tror det er involveret. Tjekker også de øvrige sikringer, men tænker også at et kabel eller en computer er blandet ind i det. Mest underligt er det at central lås virker bag i, men ikke på nogen af dørerne.
    Tager gerne imod tips og tricks.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   13. dec 2019 Du er nok nødt til og måle ledningerne ud med et multimeter. De kan sagtens være knækket indvendig uden synlige skader.

  • #4   13. dec 2019 Ja som Chris siger. Tjek ledningerne i føredøren fra dør til a stolpe.

  • #5   14. dec 2019 Tror vi at der er noget at hente med vcds i dette tilfælde ? Tænker i forhold til at fejlsøge.
    Går igang med multimeter imorgen og håber at temperaturen er til at arbejde i.


  • #6   14. dec 2019 Temperaturen? Det er sgu da mildt vejr ..
    se nu bare at komme igang
    Selvfølgelig er vcds vw/skoda specifikt bedre ...men vcds hjælper dig ik lige nu med at få røjser på og skruetrækkren frem.. ej heller udmåle...
    Det er blevet lyst..... afsted med dig.


  • #7   14. dec 2019 smiley will do

  • #8   15. dec 2019 Hm den var mere sær. Bilen virker igen idag, uden jeg har gjort noget som helst for det.

    Havde den til at lade inden jeg testede den forrige gang. Nu har den stået uden lader i et pænt stykke tid og nu virker den. I min verden burde det være omvendt, virke godt med fuldt ladet batteri.
    Tænker at det vidst er tid til nyt batteri. (er 6-7 år gammelt anyways, så er nok bare tid).

    Tak for hjælp og los i måsen.


  • #9   17. dec 2019 Så fandt jeg desværre årsagen.
    Jeg ville skifte batteriet, og fandt at bagagerummet svømmede i vand, imellem 10-20cm højt.
    Det forklarer desværre også hvorfor problemet forsvandt. Så har lænset + tørt vandet op så godt som muligt. Ved ikke om der kan gemme sig vand ude i sidebrøndene. Min gamle bmw havde dybe sidebrønde, men her ligner det lidt at bilen er flad og man ikke har forsøgt at udnytte pladsen.
    Er der nogen der ved om den har dybe sidebrønde eller om de er nær flade ?
    Har smidt en pæn del af mit "resque" udstyr ud pga mug, og jeg har en del værktøj og tilbehør der skal renses før det skal bruges igen.
    Tragisk nok er det under 3 måneder siden jeg kiggede derned efter noget helt andet, men så intet da.
    Så gør ens bil underlige og ulogiske ting, kan man med fordel lige tjekke sin hjulbrønd.


Kommentér på:
Elektriske problemer Skoda Superb Combi 2012

Annonce