omdrejningsbegrænsning i Mercedes benz {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har et problem har en Mercedes Benz c220 D fra 2016 som har en begrænsning i sig
*Bilen har kørt taxa førhen*
Når man starter bilen på kold motor start så har du 5 min at køre i inden at begrænseren rammer
Og så snart den rammer så kommer omdrejningstælleren ikke over 3000 omdrejninger om du trykker bund eller ikke, kan tydeligt mærke at den godt vil trække og bare vil fremaf fordi når jeg selv skifter gear manuelt så rykker den mig fremad lige indtil den kommer tæt på de 3000 omdrejninger igen-.-
Og når begrænseren bliver slået til så tager den meget længe om at skifte gear også, altså den køre helt ud til 3000 inden den skifter
Hvad kan det være og kan det være at der bare er noget som skal pilles af da de fleste taxa,er plejer og have den her begrænser??
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Og nu det er en stjernebil, så kig om bolte til manifold er knækket, eller om indsugningsspjældene er hoppet af.
mar 2019
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 3
Jeg har kørt med bilen hele dagen idag fra kl 16 af og den har været normal idag “indtil videre”
Altså den trækker som den skal og alt fungere fint?
Hmm????
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Nogle taxa'er er begrænset.
Eksempel kender jeg en vognmand hans biler sender en besked nå den passere 140km/t så han kan se hvilke chaufføren han skal af med. Ligesom han hiver data ret ofte fra bilerne for at se hvordan chaufføren de køre, nogle af hans chauffør køre 16km/l andre køre 10 i samme bil,
det er muligt at begrænse de nyere til hvad man vil. Mener der er Aarsleff's biler der er begrænset til 120..
sep 2022
Svar: 1
Fandt du ud af problemet?
Jeg har samme problem med omdrejningsbegrænsning ved 3000. Jeg har haft bilen til aflæsning, men der var ingen fejl at aflæse. Problemet optræder lidt som du beskriver, kan køre en hel dag uden problemet, og så dukker det pludselig op igen.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Du skal nok ikke holde vejret til du får et svar fra trådstarter for sidst han var online var 12. jun 2020
omdrejningsbegrænsning i Mercedes benz