El problem - bundstykke eller stel eller...?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle, er på en lille ferietur til bornholm i en gammel audi A4 b5. Pludselig virker blinklys, forlygter elbagrude blæsermotor osv. Ikke.
Sikringer er ok, først tænkte jeg at der sikkert var dårlig stel til de ting der ikke virker men har netop lagt mærke til at alt virker som det skal på første klik "ACC" med nøglen men når man starter motoren ryger strømmen til udstyret. Bilen kører fint men det er noget lort at køre rundt kun med positionslys og uden blinklys og varmeblæser.
Kan det være bundstykket/kontakten i tændingen eller er der andet jeg bør checke? Har et sæt håndværktøj og et multimeter til rådighed..?
Er der nogen der kender til et sted på bornholm der har reservedele til vag, ophug eller reservedels biler stående man kan plukke et bundstykke fra? Har checket thansen i rønne de har det ikke..
På forhånd tak og godt nytår!
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.583
maj 2008
Hvad jeg kan se er selve bundstykket ikke særligt nemt tilgengæligt, rat og airbag skal af og der skal bruges en extralang torx og en 12 splines top til rattet så under alle omstændigheder bliver det ikke en opgave jeg giver mig i kast med før jeg er hjemme igen, har kun lidt basalt håndværktøj med..
Hvis det er bundstykket bliver det nok noget med at få bikset noget strøm til lyset og viskerne.. Tak for dine input freeway, skal lige se lidt på hvordan det kan lade sig gøre at få fikset noget midlertidigt strøm på!
Hvis der er nogen der har adgang til ledningsdiagrammer for bundstykket samt evt. tips til hvordan man kan få den strøm der er på ACC i kontakten til at komme på når motoren kører vil jeg være taknemmelig!
nov 2016
maj 2008
Tak igen!
nov 2016
maj 2008
Auto-el er ikke min stærkeste side, har dog basal forståelse af hvordan elnettet i en bil virker.. Har blandet en pose kabel og stiksortiment og sikringer og kontakter..
Tænker jeg skal prøve at lave en lus med en sikring og kontakt ved bundstykket?
Har ikke et diagram men så må jeg måle mig frem..
Hvis der er nogen der kan skaffe et diagram vil jeg være meget taknemmelig, det er en A4 b5 1.6 fra 95..!
nov 2016
maj 2008
Fik målt mig frem til det stik som strømmen forsvinder fra og aktiveret relæet med en ledning fra en sikring med strøm på så nu har jeg knald på det hele når motoren kører.. Nu kan jeg køre hjem fra ferie med både lys og vinduesviskere, fantastisk!
Der lander et nyt bundstykke derhjemme i morgen så i løbet af weekenden skulle alt gerne være i orden igen!
Mange tak for hjælpen, det er meget værdsat kan du tro!
nov 2016
El problem - bundstykke eller stel eller...??