{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

VW Passat 3bg/3b6 1,9 TDI 2004 går død under kørsel!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Vw Passat 3bg /3b6 1.9 TDI 2004 går død under køresel.

Hej alle jeg har lidt af en problem med min Passat TDI 1.9 af årgang 2004. Her til morgen startet jeg bilen fint uden problemer og kørte ca. 800meter op ad bakken også pludseligt gik den helt død. Jeg prøvede et par gange for at få gang i den men uden held. Efter en time Ankom Falck manden og satte en booster på og fik liv i den. Har fået Tester på og viste at der var fejl på Brændstofrelæ fejlkode p1524 . Jeg fik skiftet til Original Relæ med Nr 167. Men det HJALP desværre ikke noget udover at den ikke melder fejl på noget. Er der nogen som kan hjælpe med lidt input eller har nogen Erfaring med disse VW Diesel Biler ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Passat 3bg/3b6 1,9 TDI 2004 går død under kørsel!!!!!!!
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #1   3. jan 2020 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17932/P1524/005412

Så må du i gang med, at tjekke ledningerne.

• #2   3. jan 2020 tag dækslet af til tanken bag i og så mål om pumpen får strøm der. får den strøm og minus. Så er din pumpe slidt op og så det på med en ny,gør den ikke så skal du til at gå ledninger igennem fra pumpen og op til relæet og videre til sikring Boxen eller bundstykke/tænding strøm til relæet.

• #3   3. jan 2020 Hej freeway skal jeg have tænding på når jeg måler eller uden?

• #4   3. jan 2020 Mener at bilen skal være startet, da pumpen kun kører i ca 10 sekunder med tænding på.

• #5   3. jan 2020 ja du skal slå tænding til og så skal pumpe køre i kort tid ca 5 sek. eller forsøg at starte bilen så skal pumpen køre hele tiden mens du forsøger at starte. og vis du får gang i den skal pumpen køre hele tiden mens den er startet.

• #6   3. jan 2020 Lad mig forstå det rigtigt . Jeg sætter tænding på og måler på stikket mens voltmeter sider på selve pumpen også må der være 12v i de 2-5 sek og derefter skal de 12v gå i nul igen???

• #7   3. jan 2020 ja du sætter måleren på først og så slår du den til tænding. og så skal der være plus i kort tid. husk at tjekke stil også til pumpen da vis det mangler giver samme fejl.

• #8   3. jan 2020 6#
    Rigtigt forstået
    Rent personligt har jeg dog altid været fan af en prøvelampe, så ved man at der også er juice/strøm, da et multimeter bare viser 12 volt selv om ledningen kan være næsten knækket over, ligesom hvis man Ohmer en ledning, den viser det samme i modstand selv om der kun er en tråd tilbage i ledningen, har prøvet det.

• #9   3. jan 2020 Super godt venner jeg prøver det i morgen så vender jeg tilbage med et Forhåbenligt men et resultat.

• #10   3. jan 2020 Sku da nemmere og hive slange af oppe på filteret og se om der kommer diesel ud

• #11   3. jan 2020 Nikolaj hvormeget diesel burde der komme ud af slangen hvis der er?

• #12   3. jan 2020 der skal stå en rimlig stråle ud af den slange. men selv om der gør det kan pumpe nu stadig være slidt og ikke altid pumpe som den skal. Så det er bare ikke altid bare at tage slange af og tro den er i orden fordi der lige kommer diesel ud. men nu er det jo også forbindelsen til pumpen du skal tjekke og evt ome pumpen ud. bagefter man ved forbindelsen er ok til den pumpe. jeg plejer at bruge en h7 pære til at sætte på ledningen til pumpen så man laver et forbrug på ledningnettet til pumpen. efter jeg har tjekket med alm volt måler at der er strøm og minus.for vis der overhovedet ikke er strøm der til, så der ingen grundt til at teste nettet ud ved forbrug.så der kun at finde den knækket/defekte ledning relæ sikring og videre.

• #13   4. jan 2020 Der kommer ik ret meget diesel. Den laver kun et tryk på 0.3 bar

• #15   5. jan 2020 Så venner nu er fejlen fundet. Det var brændstofpumpen som var ved at stå af. Har målt på pumpens forsyningsspænding da jeg fik tænding på 13.4v lige kort og pumpen brummede. Startet fint men da jeg begyndte at køre gik Brændstofpumpen i stå. Jeg gav pumpen et huk med gummihammeren og gik igang igen. Mange tak for hjælpen og de gode råd.

• #16   5. jan 2020 Det var så lidt. godt du fandt fejlen men regnet også lidt med det var en slidt pumpe.

Kommentér på:
VW Passat 3bg/3b6 1,9 TDI 2004 går død under kørsel!!!!!!!

Annonce