{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Tændrør {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet mine tændrør og bemærker der er forskel på dem. der er to der er pæne lyse og to der ser mørke og beskidte ud.

Det drejer sig om en vw 2,0 tfsi motor fra 06 med 200hk. Den er chippet og yder nu 225hk hvis det skulle have betydning.

Hvad kan grunden være til det?

Er det noget jeg skal være nervøs for?

Kan der eller skal der gøres noget ved det?

Synes umiddelbart ikke der er noget at mærke på tomgang, trækkraft mm. Men undre mig over de forskelle der er på tændrørene.

Mvh. Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør
  • #1   11. jan 2020 syns de ser ok ud i gnist enden ang farven de ser bare godt brugte ud.har set værre hvor motoren var i orden. Det var værre vis nogen var helt sorte/grumset i enden pga af brændt olie. som der kan ske på de maskiner men det ser der ikke ud til din døjer med. da der kun er lidt farve forskel på det brune det var som sagt værre vis de to af dem var brændt helt sorte/grumset som billedet nummer 4 på den her link.
    https://landberg.dk/guides/forstaaelse-og-udskiftning-af-taendroer


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   11. jan 2020 elektroder er slidt ens, så det er ok, de har vel også kørt mange km over skift interval ..

  • #3   11. jan 2020 Det lyder super.
    Interval mæssigt er jeg i tvivl. Men mener det passer nogenlunde.
    De har kørt ca 60000 km.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   11. jan 2020 # så har de gjort det godt ! Longlife går fra 60,000 og op til 100,000 og nogle kan køre længere, VAG anbefaler skift ved 30,000 og max 30,000. Jeg har dog selv kørt over 50,000 på et sæt af mine ( der var midter elektroden næsten væk)

Kommentér på:
Tændrør

Annonce