{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

olie skift - kontra service {{forumTopicSubject}}

Min indtægt faldt med 3500 kr, udbetalt om måneden, det skete i efteråret. Så jeg passer lidt bedre på pengene, end jeg gjorde før.

Min bil skal have service - det er en C1 årgang 2016 det er tid til 4. Service. (75.000)

De tre første var hos Citroën det sidste hos den lokale auto mester. Alle var helt efter bogen. Det sidste eftersyn var noget billigere end autoriser og bilen er forlængst ud over garanti perioden. -automester er lettere at bruge da den ligger lokalt.

Mit spørgsmål er så, ville i fortsætte med at få “rigtige stempler” i bogen, eller ville i selv sætte lidt system i hvornår der skiftes olie, bremsevæske og renses/skiftes bremser ? Som jeg altid gjorde med mine gamle biler.


Det er let nok når man køber en 13 år gammel bil så får den et olie skift og man kører til bremserne hyler. Men den her bil skal jo holde mange år endnu.

Jeg har ikke planer om at sælge bilen, foreløbigt.




Kommentarer på:  olie skift - kontra service
  • #1   12. jan Olie for hver 15-20.000 km. Bremser er vel bare når skiverne har for meget kant og klodserne skurer. Bremsevæske baah hver 5-6 år.
    Om du bare skal lave det selv uden stempler? Det kommer an på om du vil beholde bilen i 1 eller 6 år men ligegyldigt hvad så stadig skriv det i servicebogen hvad du har lavet


  • #2   12. jan hvis du har tænkt dig at beholde den i mange år, så tror jeg ikke prisen ved salg ville være den store forskel om der er stempler eller ej når nu det er en mini dyt som den..

    Men læs lige op på hvad fabrikanten skriver ang. hvad der skal laves i service ved de forskellige intervaller smiley

    også som der bliver skrevet, skriv ind i service bogen hvad du laver


  • #3   12. jan Tror stempler i servicebog på en bil med nypris på 80k er ret så ligegyldigt. Den er ingenting værd når du skal sælge den 3-4 år efter . Kør du bare til et lille værksted og få skiftet olie og bremser

  • #4   12. jan Garanti og evt kolance rep er væk nu,
    Så find en lokal mekker du stoler på.
    Olie skift hver 10-15000 max. Eller en gang om året.
    Bremser renses og smøres op årligt, så holder de 2-3 service længere.
    Gear olie og bremsevæske, for hver 60000km/4 år.
    Kølervæske hver 4-6 år også..
    Tændrør 60/90000km.
    Brændstoffilter hver 60000
    Pollenfilter hvert år.
    Luftfilter 60000km
    Det sådan en generel ting jeg går efter. Men selvf se fysisk på ting og vurder om det kan mere.
    Men når det er sagt, så de små kasser, olie og filter og kør til det er slidt ned. Hvis man er ligeglad. Ellers bare som ovenstående.


  • #5   12. jan Tak for indspark.

    Så er det ikke bare mig der er nærig smiley


  • #6   12. jan Om den så kostede 300k så ville jeg stadig lave service selv.. ingen grund til at bruge penge på stempler..

  • #7   12. jan Hvis du beholder den en tid endnu begynder prisen for service klart at overskride merprisen på bilen ved salg

    Jeg skifter selv olie, oliefilter, pollenfilter og luftfilter for hver 15.000 km eller med 7-8 måneders interval. Skifter selv i indkørslen og koster under 500 kr alt inklusiv

    Bremserne og bilen generelt gennemgås altid før syn, også bliver bremserne som regel tilset midt mellem to syn

    Bremserne bagpå er heldigvis tromler, så de er ikke så vedligeholdelses krævede som skiver på den størrelse bil


  • #8   12. jan 75.000km service på din bil er stort set kun et olieskift. Og så en gennemgang. Der skal ikke skiftes nogen filtre, væsker eller andet der.

  • #9   13. jan Kør du bare til din lokale mekker og få den fikset.

    Så støtter du os lokalt og ikke bare de der store mærke bilhuse, som voldtager deres kunder.


  • #10   14. jan Som du kan læse i tråden er der mange forskellige forslag og helt seriøst hvad har du det bedst med selv
    - Kan og vil du selv skifte olien så gør det
    - Er du tilfreds med pris og service hos Automester så brug dem
    - Har du været glad for det autoriseret Citroën så forsæt med at komme der

    Jeg tror det er en religion om man er til moren eller datteren eller bare vil gør det selv

    Som nogle skriver gør det selv, kan du finde ud af det og gider du besværet ja så er det billigst sikkert

    Andre skriver støt lokale og brug automester og mener at de store mærke forhandlere voldtager deres kunder, jeg skal kunne sige om det er rigtig men hvis det er sandt hvorfor pokker er der så stadig så mange der bruger dem ?

    Jeg ved det ikke men du skal føle hvad du har det bedst med og husk penge er IKKE alt.

    Man kan gøre ting for billigt har man vist set utallige eksempler på, så pas på med at spare de forkerte steder.

    Personligt bruger jeg autoriseret værksted da jeg føler de har styr på det og ved lige præcis ALT om netop mit bilmærke hvorimod en “perlegrus” mekaniker han ved lidt om ALLE mærker


  • #11   14. jan Jensen tonight = easy 4?

    Samme ordvalg i al fald...


  • #12   14. jan #11 Mr.
    Forstår ik ??
    Hvad mener du med Easy 4 ??
    Er ny herinde så du må hjælpe mig lidt ?? Hvad menes der ?


Kommentér på:
olie skift - kontra service

x