{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Piver i tomgang når kobling trædes ned {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

I tomgang når jeg træder kobling ned og er i frigear kommer der en pivelyd.

Er det koblingen der er ved at være slidt? Eller noget andet?

Koblingen er ellers nem at træde ned, gearskiftet også nemt, og der er ingen 'hak' når jeg kører. Det er kun pivelyden i tomgang. Kan det måske være et remhjul? Nogen bud?

(Bil Hyundai Matrix 2008 1.6 Benzin FC)

Skriv hvis I har brug for mere info.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piver i tomgang når kobling trædes ned
  • #1   22. jan 2020 Måske et slidt udrykkerleje? Det behøver ikke betyde noget, at det "snasker" lidt.
    Du skriver at kobling virker, nem at træde ned osv. Jeg ville køre videre indtil andre koblingsskvanker viser sig.

• #2   22. jan 2020 Men det kan også være en drivrem der bare skal spændes op eller skiftes.

• #3   23. jan 2020 OK tak smiley

Er den drivrem det samme som kilerem, eller er "drivrem" en fællesbetegnelse for forskellige slags remme (fordi der er så mange remme i en motor?)

• #4   23. jan 2020 Spray noget silicone eller WD-40 på kileremmen, måske det hjælper

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #5   23. jan 2020 #2
    Det kan da ikke have noget med en drivrem at gøre, når lyden kun kommer når koblingspedalen trædes ned.
    Og giver man en drivrem sillicone eller WD-40, så hører man ikke længere når den glider, til gengæld glider den meget lettere. Dårligt råd.
    Skal man spraye noget på sine remme, skal det være beregnet til det.

• #6   23. jan 2020 Silicone, WD-40 eller økovand med sulfo let på-sprøjtet en drivrem har kun effekt i meget kort tid, 1 døgn maks. så er det "brændt" af, netop fordi det ikke er velegnet til formålet. Men man kan hurtigt finde ud af om det er drivremme der er årsag til støjen, det tager 2 minutter!
    Tænker at lyden måske kan komme andre steder fra, når koblingen er nedtrådt og motor kører ubelastet bortset fra generator, aircon kompressor m.m.

• #7   24. jan 2020 Ja, jeg har prøvet med wd40 nu, men det hjalp ikke.
    Det er nok desværre koblingen.....

Kommentér på:
Piver i tomgang når kobling trædes ned

Annonce