{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Juster hængsler på vag {{forumTopicSubject}}

Kan det passe, at vag har lavet deres biler så skønt, at man skal pille forskærm eller døren af, for at kunne justerer hængslerne. Står med en bil hvor hængslerne er fine, men døren hælder lidt ned så den bliver løftet over dørlåsen... Umiddelbart ligner det, at skærm eller dør skal pilles af for at komme ind til skruen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Juster hængsler på vag
  • #1   26. jan 2020 Hvad bil er det helt nøjagtig. da ikke alle vag biler har samme type hængsler ?. da nogen skal løsnes inde fra bilen af og andre skal løsnet ude fra af,og nogen begge dele både ind og ude fra. Men kan du ikke komme til at justere døren uden at tage evt skærmet af. Så kan du lave en lille tynd plade evt 0.8 mm. Og løsne det nederst hængsler ind mod døren og sætte den pladen imellem og spænde det igen. Og se om det ikke er nok til at hæve døren det den skal. eller så sæt tykker i mellem ind til det passer. Det har jeg gjort flere gange hvor der skulle meget af for at justere hængslet på bilen.

  • #2   26. jan 2020 En Fabia mk2. Døren hænger så meget.

    profilbillede
  • #3   26. jan 2020 Hej.
    Løsning i #1 virker fint, men hvis du gerne vil flytte beslag, kan du tage inderskærm ud og fjerne lille plasticskærm ind mod dør fra hjulkassen. Så kan du komme til bolte i hængsel. Det er erfaringer fra Audi A4 + A6 jeg har, men vil tro det er det samme på VW.


  • #4   26. jan 2020 Det plejer at være selve tappen der sidder på stolpen som man kan løsne, ikke låsemekanismen men tappen, den sidder typisk med to skruer, dem løsner man og flytter så tappen så døren passer.


  • #5   26. jan 2020 Er det de to tapper spændt fast med fire af dem her du vil løsne?

    profilbillede
  • #6   26. jan 2020 Åben døren lidt og donkraft under og et godt stykke træ imellem, og løft lidt af gangen til det passer.
    For når du mener at hængslerne er ok så er der vel en der har hængt på døren.

    Og hvis det ikke er tilfældet, så har du defekte dørhængsler alligevel.


  • #7   26. jan 2020 Har bare altid lært man ikke må det trick?

  • #8   26. jan 2020 Så fortæl mig hvorfor døren hænger, når du nu skriver at hængslerne er fine.
    Der er jo en grund til at den hænger så meget.

    Ang. at løfte døren har virket i rigtig mange år for rigtig mange mekanikker.


  • #9   26. jan 2020 Jamen har bare lært man ikke må løfte med donkraft

  • #10   26. jan 2020 Så forhold du dig bare til det.

    Du har tre skruer på dit billede, så brug du dem.


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #11   26. jan 2020 Er du sikker på at døren ikke bare hænger? Hvis du åbner døren og løfter op og ned i den, så kan du bevæge den?
    Jeg har skifter palen i hængslerne før pga slitage..


  • #12   26. jan 2020 Hvis du siger det er tricket, vil jeg gerne lære mere. Men hvordan virker det? Altså hvad er det det gør. Manden der lærte mig man ikke må, er død, så kan ikke spørge mere indtil hvorfor.

  • #13   26. jan 2020 Døren er ret fast. Synes ikke den bevæger sig.

    Hvor får man evt fat i en ny pal?


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #14   26. jan 2020

    profilbillede
  • #15   26. jan 2020 Jeps. Men hvor købes en ny hvis der er slør. Syntes ikke der var da jeg kiggede, men vil da lige kigge ordentligt efter næste gang jeg ser bilen.

  • #16   26. jan 2020 Prøv ved producenten, de har nok en ny du kan købe.

    Som jeg skrev tidligere, så burde du have slør, når du løfter op og ned i døren, men det har du nu skrevet to gange at det er det ikke.
    Så noget har presset døren ned af, og det kan være en der har hængt på/over døren.
    Således at noget i døren eller stolpen de blevet bøjet.
    Derfor mit forslag til at der noget der er bøjet, eller stolpen er rusten bagved.
    Det nemmeste vil være at bruge en donkraft, selv om nogen også har skrevet at du kan ligge noget bagved det ene eller andet beslag/hængsel for at få døren op.

    Det er jo ikke mig der påstår at hængslet ikke er slidt.


  • #17   26. jan 2020 Jeg spørger for at blive klogere. Når der skal akkomoderes ny viden der modstrider gammel viden kan det faktisk skabe modstand i mod den nye viden.

    Der er ikke slør i. Den er fast som bare satan. Men når man kigger mellem dør og forskærm er der også et "gap". Så den har garanteret været hængt i.


  • #18   26. jan 2020 Det jeg mente var nu gribe låsen, den kan justeres ved at løsne skruerne.

    profilbillede
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #19   26. jan 2020 Hvis du skal hæve døren, så husk at gøre det når døren er delvis lukket/parallel med bilen. Hvis du gør det når den står vinkelret på, så retter du hældningen på døren. Hvis du ikke er en spaghettiarm kan du også bare tage ved uden donkraft.

  • jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

    Emner: 1 Svar: 199
    #20   26. jan 2020 På nogle skal du justere den øverste inde fra kabinen.

Kommentér på:
Juster hængsler på vag

Annonce