{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.301 visninger | Oprettet:

Lynilden
Lynilden
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 5

Polo kører på tre cylinder i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg håber lidt I kan hjælpe mig. Min polo fra 05 1.4 driller mig. Jeg startede med at have problemer med, at den pludselig kunne køre på tre cylindere og slukkede jeg den, så kunne den køre på fire igen. Jeg havde en kammerat til at kigge på den og meldte ingen tekniske fejl. Det endte med at den slet ikke ville starte og det viste sig, at det var styreboksen der var røget, så den er skiftet nu.

Problemet er bare, at da jeg fik den fra mekanikeren( min kammerat havde ikke udstyr til at tjekke bilen end standard program), at den kører på tre cylindere og taber mere og mere motorkraft jo længere jeg kører i den til sidst kan jeg kun køre i 2 gear.
Prøver jeg at give den nogle tæsk, så virker det som om, at den godt kan give lidt gas, men kører meget dårligt. Bilen bliver ikke rigtig varm (altså 90gr som den altid gør) og manifolden (er det ikke den der sidder på motorblokken og på udstødningen) bliver rødglødende. Det var ordene??. Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polo kører på tre cylinder i tomgang
  • Lynilden
    Lynilden Tilmeldt:
    feb 2020

#2   1. feb 2020 Tak for svar. 1.4 benzin. Den ene mekaniker mente kunne være tandremmen der hopper, men ?
    Udskiftet styreboks og den viser ingen tekniske fejl, så umiddelbart skal fejlen være mekanisk

• #4   1. feb 2020 Det det kunne også lyde til at din katalysator er falden sammen. prøv at få din mekaniker til at tjekket den ud og så også tjekket at den tandrem står rigtig.

• Lynilden
    Lynilden Tilmeldt:
    feb 2020

#5   1. feb 2020 @Chris boksen er kodet osv på aut værksted. Bilen har 75 hk motor nr ved jeg ikke.
    Kan en tandrem eller katalysator gøre, at bilen kører på tre cylindere og får mindre og mindre motorkraft og ikke bliver varm nok? Den kører med utrolig højt benzinforbrug 20-30 L pr 100 km via computeren i 4 gear. Det er som om at motoren er på overarbejde selvom den ikke rigtig kommer afsted

• #6   1. feb 2020 har i kontrolleret alle de ting som er oplistet i #1

kontroller i hvert fald kompression,

• Lynilden
    Lynilden Tilmeldt:
    feb 2020

#7   1. feb 2020 Nej, men det skal ihvertfald tjekkes. Tak for svar indtil videre folkens, dejligt, at I gider tage jer tid til at hjælpe ??????

• #8   1. feb 2020 syns også du skulle tjekke den kompression på de cylinder. for er en dårlig så vil den sende uforbrænd benzin ned til din katalysator. Og det gør det bliver antændt der i stedet for og så bliver den rød gløden. Men vis den er ok med kompression på alle. Så find ud af hvad cylinder den ikke køre på og så tjek om den har tænding på den cylinder. har den det så tjek om dysen fungere til den cylinder den kan hænge og sende alt for meget benzin ind lige som modsat at den ikke virker. tjek også ledningnettet er ok til dem. Det nok det jeg ville tjekket på den først da det er rimeligt nemt at tjekke det ud. Og alt ok ville jeg tjekke timing slid på knast og om katten var stoppet.

• #9   1. feb 2020 Tændspole
    Udstødning/kat stoppey

• #10   4. feb 2020 min 9n gjordet det samme dog meldte den fejl . det var en defekt tændspole

• Lynilden
    Lynilden Tilmeldt:
    feb 2020

#11   4. feb 2020 Fejlen fundet. To defekte tændspoler, som gjorde at der løb benzin i katalysatoren, som gjorde den rødglødende og ikke kunne komme af med udstødning. Så blev man så klog??

• #12   4. feb 2020 tænke nok det var en af de ting der var galt :-)..godt du fik fixet det

Kommentér på:
Polo kører på tre cylinder i tomgang

Annonce