{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Lovligt?: OSRAM LEDriving Xenon/LED til eksempelvis Golf 6 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har pt. et lygtehus som skal skiftes i min golf 6, da det er utæt. I denne forbindelse har jeg overvejede at skifte til OSRAM's LEDriving Xenarc, se link i bunden. Men hvordan kan de skrive at lygten er lovlig at installere på en golf 6 som ikke er født med Xenon, kræver denne slags ikke et højdejusteringssignal som oftes kommer fra bærearmene, eller er jeg helt galt på den? For ellers skal lygten vel have et slags gyroskop som kender hældningsforskellen mellem vejen og bilen, og det kan jeg ikke lige forestille mig hvordan skal kunne fungere...

Nogen der ved noget som jeg ikke ved? smiley


https://www.astina.dk/forlygter/vw-golf-forlygter-osram-xenarc-led-korelys-dyn-blink-sort-p-37986.html?cPath=48_1213_1429_2347


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligt?: OSRAM LEDriving Xenon/LED til eksempelvis Golf 6
  • #3   12. feb 2020 som det også står i linket ovenover, så kræves der kun lygtevask og automatisk niveau regulering ved xenon over 2000 lumen/25 watt. så hvis lygterne er lavet til at opfylde det kan de bare smides på. ellers skal du have eftermonteret automatisk niveauregulering (og lygtevask hvis du ikke har)

  • #4   12. feb 2020 Det var da et fantastisk link, og så endda til samme domæne xD

    Takker!


  • #5   12. feb 2020 og ja der står jo faktisk at de er med D8S som er 25W - altså lovlige uden lygtevask og niveaureg.
    men husk at du skal have synet bilen med lygterne og have dem registreret i DMR som konstruktiv ændring (hvor det skrives ind at de er 25W/>2000 lumen) før du lovligt kan køre rundt med dem..


  • #6   12. feb 2020 Åhh.. Det skal naturligvis med i overvejelserne.

    Men kan man ikke få halogen som også yder 2000 lumen? Har da i hvert fald set nogen der op ad... Så skulle der vel mere være for det pænere look at man skiftede. Eller er der andre tanker at gøre sig?


  • #7   12. feb 2020 Du kan sagtens få fint lys med halogen pærer. Men du får ikke den samme lysfarve og synes da også at xenon lygterne er pænere..
    (Hvis du vælger xenon pærer med blå lysfarve er det stadig ikke lovligt, selvom du lovligt kan køre med xenon) -jeg har feks originalt monteret xenon på min, men med 8000k pærer i lygterne som ikke er lovligt...


  • #8   12. feb 2020 Ganske fin gennemgang fra Astina, dog et par enkelte faktuelle fejl i den :-)... jeg har et sæt lygter som er godkendt både til halogen og xenon.

    Man skal ikke have elektronisk niveau regulering af lygten, man skal have automatik regulering, kan ske via f.eks punematiske støddæmpere (har jeg så sjovt nok også)


  • #9   13. feb 2020 Alt over 6000-6500k giver ringere lys og er nærmest farligt i regnvejr smiley Det er ihvertfald mine erfaringer, 6000k er klart det mest optimale imo

Kommentér på:
Lovligt?: OSRAM LEDriving Xenon/LED til eksempelvis Golf 6

Annonce