{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Audi a4 airbag afbryder passager side {{forumTopicSubject}}

Hej BG, er første gang jeg skriver inde på siden, så bær over med mig hvis jeg har har oprettet spørgsmålet i det forkerte forum/emne.

Meen har en Audi a4 2007 som ikke har en afbryder til airbaggen i passagerer siden. Og da ejeren gerne vil have barnestol stående så skal det monteres.
Har "hørt" at audi kun tager 2200 kr for og montere det, så tænke ikke det er vildt besværgeligt.

Er der nogle der har erfaring med det? Tager det lang tid, eller er det sådan forholdsvis nemt og montere? Og skal den kodes med en bestemt tester.

SKAL lige siges at jeg er selv Mekaniker, så er ikke helt ny ????

På forhånd tak ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a4 airbag afbryder passager side
  • #1   13. feb 2020 Jeg kender intet til arbejdet med og få lavet en afbryder til airbag, men har lidt input

    Vi har en 3-4 gange haft en bagudvendt autostol i konens firmabil grundet vores egen har været på værksted, og jeg vil kraftigt fraråde det

    - der er ingen isofix, så der skal købes en ikke tidssvarende autostol
    - mindsket udsyn igennem siderude og spejl
    - risiko for man ikke er opmærksom på trafikken fordi barnet taber sutten eller bliver ked af det
    - fra 9 kg må barnet sidde i en fremadrettet stol også må airbag gerne være aktiv

    Så med mindre det drejer sig om en van er det min klare anbefaling ikke at få det gjort


  • #2   13. feb 2020 #1 Gider du forklare mig "der er ingen isofix, så der skal købes en ikke tidssvarende autostol " hvordan vores autostole er ikke tidssvarende fordi de kan slå isofix fra på stolen?

  • #3   13. feb 2020 Så vidt jeg ved, kan man ikke få en moderne i-size bagudvendt autostol uden isofix

    Men jeg kan da naturligvis tage fejl

    Men jeg vil altid foretrække en bagudvendt autostol fikseret i isofix, frem for løsningen med en lille stol spændt i selen


  • #4   13. feb 2020 barnet kan da lige så godt side i bag. hvis der er noget skal man da ind til siden af vejen alligevel.

Kommentér på:
Audi a4 airbag afbryder passager side

Annonce